اسلاید شواقتصادیستون اصلی

رکود واحدهای تولیدی را به تعطیلی کشانده است

کد خبر : 2943

مشهد ـ نایب رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی با بیان اینکه مشکل واحدهای تولیدی صرفا با تزریق نقدینگی حل نمی‌شود، گفت: راه‌حل این مشکل در رفع رکود حاکم بر اقتصاد کشور است.

به گزارش صبح مشهد محسن خندان‌دل مسئله با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل تعطیلی کارخانه‌ها اظهار کرد: عوامل متعددی می‌توانند در تعطیلی واحدهای تولیدی دخیل باشند اما مهم‌ترین آنها، رکود اقتصادی حاکم بر کشور است.

وی با بیان اینکه عواملی همچون کم‌شدن حجم نقدینگی و انقباض پولی می‌تواند درتعطیلی واحدها موثر باشند، گفت: رکود و تورم دو مقوله به هم پیوسته است و کاهش و افزایش آن،‌ بر دیگری تاثیر می‌گذارد.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی ادامه داد: زمانی که رکود مهار می‌شود، تورم افزایش می‌یابد و از طرفی مهار تورم، رکود به وجود می‌آورد و این تناقض تنها با یک مکانیزم اقتصادی منطقی حل می‌شود.

خندان‌دل خاطرنشان کرد: ما برای اینکه بتوانیم در حوزه صنایع تولیدی، تغییری ایجاد کنیم باید دست به یک عارضه‌یابی بزنیم و علل کاهش تولید واحدهای صنعتی و در نهایت تعطیلی آنها را بیابیم.

وی با اشاره به اینکه تأمین سرمایه در گردش،‌ بحران‌های مدیریتی، فرسوده شدن خطوط تولید و کاهش تقاضای محصول در بازار م‍ی‌تواند زمینه تعطیلی واحدهای تولیدی را فراهم کند، گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که هم‌اکنون تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است، واردات بی‌رویه کالا از چه طریق مبادی قانونی و چه به شکل قاچاق است.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی بیان کرد:‌ در پی ورود این کالاها، تقاضای مردم برای مصرف تولیدات داخل با مشکل مواجه می‌شود که حاصل آن، رکود است و تولیدکنندگان مجبور هستند به دلیل عدم وجود تقاضا، واحدهای خود را تعطیل کنند.

خندان‌دل با اشاره به راهکار مناسب برای رهایی واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای صنعتی از تعطیلی، اظهار کرد: با کمک یک برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی، باید بتوانیم حلقه‌های مفقوده بخش تولید را پیدا کنیم و برای حل آنها چاره‌ای بیندیشیم زیرا مشکل واحدهای تولیدی صرفا با تزریق نقدینگی حل نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند یک برنامه جامع برای کنترل تعطیلی واحدهای تولیدی هستیم، گفت: این مشکل صرفا باید با رفع رکود حاکم بر اقتصاد و به‌راه افتادن یک چرخه اقتصادی حل شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن