اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

اکرام ایتام بر خوان کرامت رضوی

کد خبر : 2918

همزمان با شب یازدهم ماه مبارک رمضان، جمعی از ایتام و کودکان بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و موسسات خیریه و نهادهای حمایتی ضمن دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، بر سر سفره اکرام حضرت رضا(ع) میهمان شدند.

به گزارش صبح مشهد در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) پدران امت هستند، خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) پدران معنوی امت اسلام هستند و مهمترین وظیفه ما در قبال این حضرات، ادای حق پدری آنها بوده، که همان اجرای احکام الهی و پیروی از سیره و سنت نبوی است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره‌ به‌ یتیمی‌ پیامبر بزرگ‌ اسلام‌(ص‌) و حضرت‌ علی‌(ع‌) در دوران‌ کودکی‌ و شخصیت‌ عظیم‌ این‌ دو بزرگوار، اضافه کرد: بسیاری‌ از دانشمندان‌، علمای‌ بزرگ‌ و شخصیت‌های‌ برجسته‌ تاریخ‌، در شرایط محرومیت از حضور پدر و مادر، رشد کردند و با تلاش‌، پشت‌کار و توکل به خداوند خود را به‌ جایگاهای رفیع علمی، فرهنگی، اجتماعی و عبودیتی رساندند.

دو عامل رشد و شکوفایی

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اتکا به خداوند متعال و اعتماد به نفس را دو عامل رشد و شکوفایی انسان دانست و افزود: حضرت امام خمینی(ره) که دوران کودکی خود را با محرومیت از وجود پدر سپری کردند و امروز به عنوان الگویی برای جهانیان مطرح هستند، به ما آموختند که با اعتماد به نفس و اتکا به خداوند می توانیم بسیاری از مشکلات را پشت سر بگذاریم و آینده‌ای روشن همراه با موفقیت و سربلندی برای خود و کشورمان رقم بزنیم.
وی با تاکید بر اینکه جوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی هیچگاه نباید از دو رکن اساسی «اتکا به خداوند و اعتماد به نفس» غافل شوند، ادامه داد: خداوند پشتیبان حقیقی و قدرت لایزالی است که انسان تنها باید به او تکیه کرده و از او کمک بخواهد. اعتماد به نفس نیز آن است که انسان باور کند قدرت بزرگی را در دورن خود دارد که می‌تواند دنیا را متحول کرده و تحت تاثیر خود قرار دهد.

سختی عامل شکوفایی استعدادهای نهفته
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی شرایط سخت را عامل تبلور استعدادهای نهفته آدمی خواند و ابراز داشت: گاهی سختی های زندگی نعمت‌هایی هستند که می تواند انسان را به تعالی برساند؛ همان گونه که تجربه نشان داده علم در سیری و آسایش حاصل نمی‌شود و این سختی‌ها هستند که استعدادهای انسان را شکوفا می‌کنند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مشکلات باعث می‌شود تا ظرفیت‌های انسان تجلی یابد، اضافه کرد: تمام سختی‌ها و تلخی‌ها در زندگی می‌تواند عامل رشد انسان باشد، مشروط بر اینکه انسان توکلش به خداوند باشد و تلاش کند تا از فرصت‌ها استفاده نماید.
در ابتدای این دیدار محسن مسعودیان راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی به گزارش عملکرد فعالیت‌های این سازمان پرداخت.
علی اصغر حاجی نقی، مدیر اجرایی معاونت امداد آستان قدس رضوی نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی به جایگاه رفیع احسان و نیکوکاری در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی اشاره و اظهار کرد: به لطف خداوند و به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی فرهنگ نیکوکاری و احسان در جامعه رشد یافته است، اما تا شرایطی آرمانی هنوز فاصله داریم.
در پایان این دیدار، میهمانان در جوار مضجع شریف امام علی بن موسی الرضا(ع) و بر سر سفره اکرام رضوی روزه خود را افطار کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن