اسلاید شواقتصادیستون اصلی

همکاری شهرداری مشهد در احداث بیمارستان در حاشیه شهر

کد خبر : 2879

استاندار خراسان رضوی همکاری شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در ساخت بیمارستان در حاشیه شهر خبر داد.

 

 

به گزارش صبح مشهد به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری که در محل تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و با حضور تولیت آستان قدس رضوی و شهردار مشهد برگزار شد، افزود: کمک شهرداری برای پروانه و آستان قدس رضوی برای زمین این بیمارستان می‌تواند در تسریع این پروژه راهگشا باشد.
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۴۳۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در استان انجام شده است.
استاندار خراسان رضوی متذکر شد: همچنین سال گذشته برای چهار طرح صنعتی ۲۹۳ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و برای پروژه‌های فولادی استان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌‎گذاری شد.
وی با اشاره به افزایش تولید و ذخایر گندم در سیلوهای خراسان رضوی گفت: با توجه به انبوه تولیدات تا پایان امسال این استان در حوزه تولید گندم به مرحله فوق خودکفایی دست می‌یابد.
رشیدیان رشد نرخ بیکاری در استان را نگران‌کننده خواند و تصریح کرد: نرخ بیکاری در این استان از سال گذشته تاکنون از ۱۰،۸ درصد به ۱۳،۲ درصد افزایش یافته است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به همت دولت برای کاهش بیکاری، ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی، خاطر نشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی باید ظرفیت‌سازی برای حضور مردم در عرصه اقتصادی فراهم شود تا بتوان به حل مشکلات مردم و حوزه اقتصاد کشور دست یافت.
رشیدیان اظهار کرد: فعالیت‌ها در راستای پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی، توسعه اشتغال و صادرات و افزایش واحدهای تولیدی دانش بنیان متمرکز شود و همه قشرهای مردم در این زمینه باید همیار و همراه دولت باشند.
وی گفت: در خراسان رضوی فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه عمرانی در حال انجام است که فقط برای تامین اعتبار پروژه های نیمه تمام ۲۰ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است.
استاندار خراسان رضوی خشکسالی، مشکل تامین آب و توسعه بهره‌وری در این حوزه، توسعه راه‌ها و خطوط ریلی، طرح‌های حوزه بهداشت و درمان در جهت رفع کمبود بیمارستان در مناطق محروم را از مهم‌ترین مسایل و پروژه‌های اقتصادی استان برشمرد.
وی با بیان اینکه در حوزه زائر نیز ارتقای فرهنگ زیارت، مدیریت بهینه اقتصاد زیارت و سوغات زائر باید مدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای حل معضل حاشیه‌نشینی در مشهد و رفع مشکل مردم با موسساتی مانند پدیده و صندوق‌های مالی و اعتباری از دیگر مواردی است که با جدیت دنبال می‌‎شود.
رشیدیان خدمت در نظام اسلامی را توفیق بزرگ و خدمت در این استان را توفیق مضاعفی بر این مهم دانست و گفت: در خراسان رضوی علاوه بر خدمت به مجاوران حضرت رضا(ع)، توفیق خدمت به زائران حضرتش نیز نصیب همه مدیران استان شده است.
وی افزود: فعالیت در نظام اسلامی شاخص‌هایی دارد که بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، اعتقاد به ارزش‌های دینی و الهی و اشراف کامل بر اصول و فروع دین، اعتقاد به تفکر انقلاب اسلامی و اساس شکل‌گیری این نظام، اعتقاد به خدمت صادقانه به ملت و احترام به آرای مردم، اعتقاد به اصل تعارض حق و باطل از جمله این شاخص‌هاست.
استاندار خراسان رضوی گفت: اعتدال نه به معنای حزب و جناح بلکه براساس آنچه در دین اسلام، بر رعایت آن در اخلاق و رفتارمان تاکید شده است باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.
رشیدیان ملاک عمل در نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مرحله اول شرع و در مرحله دوم قانون و آنچه در قرآن کریم آمده است، ذکر و بیان کرد: همه ما باید برای اصلاح امور، پیشرفت و تعالی کشور و تامین امنیت و آسایش مردم متحد شویم و مدیریت جهادی را در این حوزه محقق سازیم.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن