اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

از بیکاری جوانان شرمنده‌ایم

کد خبر : 2855
شهردار مشهد با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغال جوانان، گفت: ما نیز از بیکاری جوانان شرمنده هستیم.

به گزارش صبح مشهد   ، سیدصولت مرتضوی امروز ۲۶ خرداد ماه در مراسم ورود اولین ناوگان خط دو قطارشهری به مشهد که در محل دپوی این خط در بولوار طبرسی برگزار شد، با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغال جوانان، گفت: ما نیز مانند ایشان از بیکاری جوانان شرمنده هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم با رونق دادن به صنعت ساختمان بخشی از مشکلات بیکاری جوانان را حل کنیم.
وی افزود: شهرداری در این راستا در بخش‌های مختلف اقدامات متفاوتی را انجام می‌دهد به عنوان مثال ۱۸۰۰ زن سرپرست خانوار در شهرداری مشغول به کار هستند.
مرتضوی با بیان اینکه برخی از مدیران و کارگزاران از افتتاحیه‌های متعدد شهرداری خسته شده‌اند، عنوان کرد: خوشبختانه مردم از این اقدامات بسیار راضی هستند ما نیز سعی کرده‌ایم روند خدمت به مردم روی ریل واقعی خود و خارج از حواشی قرار گیرد.
وی خطاب به پیمانکاران قطارشهری، اضافه کرد: این افراد اگر توانایی جذب داشته باشند از اکنون مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ارزی منابع بلوکه شده داریم.
شهردار مشهد با بیان به اینکه نگران خودمان نیستیم، اظهار کرد: شهرداری به دنبال توسعه، رونق و اشتغال است ما نگران بیکاری جوانان و عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود مملکت و مشهد هستیم.
مرتضوی با درخواست از مردم برای کمک کردن به شهرداری، عنوان کرد: از مردم می‌خواهم خادمان خود را در مدیریت شهری یاری کنند زیرا با کمک به شهرداری به بیشتر شدن رونق اقتصادی،‌ کاهش فاصله طبقاتی، رفع محرومیت و برطرف شدن شرمندگی جوانان بیکار کمک می‌کنیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه شهر مشهد یک کلان‌شهر بین‌المللی است، ادامه داد: این شهر قبله آمال مسلمانان جهان بوده و در میان کلان‌شهرهای دنیا از شهرت برخوردار است.
وی با تقدیر از زحمات آستان قدس رضوی در راه‌اندازی خط دو قطارشهری، تصریح کرد: با اهتمام آستان قدس توانسته‌ایم تسهیلاتی ۱۴۸ میلیارد دلاری را از صندوق توسعه ملی دریافت کنیم تحقق این تسهیلات به کمک اسنادی بود که آستان قدس به این صندوق ارائه داد.
مرتضوی با تاکید بر خدمت جهادی توسط شهرداری برای مردم، اظهار کرد: عدم وجود ناوگان یکی از مشکلاتی است که همیشه پیش روی شرکت‌های ساخت و توسعه حمل و نقل ریلی قرار دارد.
شهردار مشهد ادامه داد: بهره‌برداری از خط یک قطارشهری در صورتی که ایستگاه‌ها آماده بود و بخش اعظمی از خط نیز وارد شهر شده بود، به دلیل عدم وجود ناوگان میسر نمی‌شد، اما اکنون ۱۵ واحد واگن ساخت، تجهیز و تکمیل شده و به قطارشهری تحویل داده شده است.
وی یادآور شد: به همین تعداد واگن نیز در بندر دالیان چین ساخته شده قابل انتقال به مشهد است تا مشکلی برای بهره‌برداری از فاز نخست خط دو قطارشهری وجود نداشته باشد.
مرتضوی با اشاره به به بازپیرایی(به منظور بهبود نمای بصری) پارک ملت، عنوان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است پروژه مذکور تلفیقی از هنر اسلامی و ایرانی است که مشاهده آن نشاط مطلوبی را برای هر فردی فراهم می‌آورد.
شهردار مشهد در خصوص دیگر اقدامات شهرداری برای ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: افتتاح چندین مرکز فرهنگی از جمله ۱۱ مسجد نیز از اقدامات شهرداری برای این ماه است.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن