اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

گسترش حاشیه‌نشینی در پی عدم ابلاغ طرح جامع

کد خبر : 2831
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از اعلام اولتیماتوم به شورای عالی معماری و شهرسازی برای ابلاغ هر چه سریع تر طرح جامع و تعیین تکلیف حریم مشهد خبر داد. نصرا… پژمان فر در گفت و گو با خراسان رضوی افزود: روز دوشنبه، صورت رسمی از وزیر راه و شهرسازی در مورد حریم و طرح جامع مشهد هیچ سوالی نکردم بلکه در حاشیه حضور وی به صورت غیر رسمی در این باره گفت و گو کردیم.

به گزارش صبح مشهد وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در جلسه روز دوشنبه اعلام کرد برای قطار سریع السیر مشهد – تهران برنامه خاصی نداریم، اظهار کرد: وزیر اعلام کرد برقی کردن قطار مشهد – تهران در دست اقدام است و طبق قرارداد منعقد شده با چینی ها این امر پس از پایان مراحل تشریفات کار عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: بعد از پایان این نشست، قرار شد هفته آینده نمایندگان مشهد در نشستی مشترک با دکتر حناچی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی، ضمن اعلام اولتیماتوم برای مشخص شدن هر چه سریع تر زمان ابلاغ طرح جامع و تعیین حریم مشهد، علت عدم ابلاغ طرح جامع و حریم مشهد را بررسی کنند. پژمان فر ادامه داد: بعد از این جلسه نیز برای جمع بندی نهایی، جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهیم کرد و اگر مسئله با تعامل حل نشود، از اختیارات قانونی خود برای طرح سوال از وزیر راه استفاده خواهیم کرد. وی بیان کرد: در جلسه هفته آینده حناچی باید درباره عدم ابلاغ طرح جامع توضیح دهد و اینکه اگر این ممانعت از طرف وزیر بوده، علت آن چیست؟
وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی از عدم ابلاغ طرح جامع مشهد سود برده اند گفت: ابلاغ نشدن طرح جامع هزینه های زیادی برای مشهد ایجاد کرده که مهم ترین این هزینه ها گسترش حاشیه نشینی بوده است.
نماینده مردم مشهد افزود: معتقدم و یقین دارم که مهم ترین علت حاشیه نشینی در شهر مشهد بلاتکلیفی هایی است که وزارت راه و شهرسازی ایجاد کرده و باعث شده است امروز در موضوع حریم ندانیم کجا مشهد است و کجا مشهد نیست. وی ادامه داد: به دلیل کوتاهی افراد حقیقی، زمینه برای سودجویی و رانت خواری عده ای افراد حقیقی در حریم مشهد مهیا شده و باعث ایجاد نوعی فساد رفتاری شده است. پژمان فر با بیان اینکه عمق فاجعه در مورد مشهد بسیار بیشتر از آن چیزی است که می بینیم، گفت: متأسفانه حقوقی از مردم مشهد پایمال شده است که باید آن را استیفا کنیم و به دلیل مشخص نبودن حریم مشهد و عدم ابلاغ طرح جامع آنقدر خسارات عمیق به مشهد وارد شده است که نمی توان برای آن عدد و رقم مشخص کرد و مشهد امروز در حال «پرپر شدن» است.
وی با بیان اینکه مشهد ویترین نظام است، تصریح کرد: اگر مشخص شود که عدم ابلاغ طرح جامع و تعیین تکلیف حریم مشهد به دلایل خاصی بوده است، از اختیارات دیگرمان استفاده می کنیم.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن