اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

اطلاع رسانی ضعیف برای رویداد ۲۰۱۷ / لزوم برگزاری همایش های علمی توسط دانشگاه ها در ۲۰۱۷

کد خبر : 2805

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه خیام گفت: دانشگاهها با برگزاری همایش های علمی و دانشجویان با ارایه طرح های فرهنگی، می توانند برنامه های خوبی را درسال ۲۰۱۷  ارائه دهند.

فرهاد بشارتی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد، اظهار کرد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام توسط آیسسکو در سال ۲۰۱۷ زمینه ساز ایجاد زیر ساخت هایی در حوزه های فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی است تا مشهد از این رویداد بهره اقتصادی خوبی را ببرد.

وی تصریح کرد: اگر هم زمان با رویداد مشهد ۲۰۱۷، تفاهماتی با کشورهای همسایه در زمینه آموزش در سطح بین الملل امضا گردد، قطعا رویداد مشهد ۲۰۱۷ در بعد اقتصادی در این بخش نیز می تواند موثر باشد.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه خیام با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی قوی برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ باید ایجاد شود؛ افزود: با توجه به پتانسیلی که آستان قدس رضوی در زمینه محصولات و کارخانجات پیشرفته خود دارد؛ پژوهش در این زمینه برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ آورده اقتصادی بسیار خوبی برای مشهد خواهد داشت.

وی راه اندازی یک شبکه اجتماعی برای استفاده از تجربیات نخبگان در سال ۲۰۱۷ را بسیار مهم دانست و افزود: با قرار دادن پروژه های پژوهشی در این شبکه مجازی تبادل اطلاعات بین نخبگان داخل و خارج کشور صورت گرفته و دانشجویان داخل می توانند از تجربیات نخبگان خارج از کشور استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه خیام در خصوص نقش مردم در این رویداد بیان کرد: یکی از مشکلات ما اطلاع رسانی بسیار ضعیف است و بسیاری از مردم از این موضوع مطلع نیستند.

بشارتی با بیان اینکه صدا و سیما و مساجد نقش موثری در آگاه سازی مردم در رویداد مشهد ۲۰۱۷ دارند؛عنوان کرد: ائمه جماعات در مساجد و صدا وسیما با برنامه های ویژه این رویداد می توانند مردم را آگاه کنند.

وی برگزاری مسابقات در خصوص رویداد مشهد ۲۰۱۷ در سطح استان، شهر به ویژه در مدارس را در اطلاع رسانی و اگاهی مردم بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: پیگری رسانه ها برای این مبحث کار مثبتی است، به شرطی که این امر تداوم داشته باشد.

این مدرس دانشگاه در خصوص نقش دانشگاها در رویداد مشهد ۲۰۱۷ عنوان کرد: در زمینه دانشگاهی، دانشگاه خیام با پنج هزار ۲۰۰ دانشجو به عنوان قویترین دانشگاه غیر دولتی استان در بحث مشارکت های علمی و اطلاع رسانی می تواند اثر گذار باشد.

بشارتی بیان کرد: دانشگاهها با برگزاری همایش های علمی و دانشجویان با ارایه طرح های فرهنگی، می توانند برنامه های خوبی را درسال ۲۰۱۷ ارائه دهند.

وی پیشنهاد داد: درهفته پژوهش در سال ۲۰۱۷ وزارت علوم با مشارکت کشورهای همسایه می تواند از دستاوردهای علمی و پژوهشی استان خراسان به ویژه مشهد تقدیر کند.

وی اظهار کرد: در زمینه معماری اسلامی نیز مکان هایی مصنوعی برای نشان دادن فرهنگ ایرانی اسلامی درمشهد ایجاد شود تا پتانسیل علمی تاریخی کشور برای کشورهای جهان به نمایش گذاشته شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن