اسلاید شواقتصادیستون اصلی

سوال نماینده مشهد از وزیر درباره ابلاغ طرح جامع بی‌پاسخ ماند

کد خبر : 2775
آخوندی گفت: ۳۰۰ پروانه غیرقانونی ساخت و ساز در اطراف حرم رضوی صادر شده است.

طرح جامع مشهد در سال ۹۳ به تصویب رسید و کلیات طرح به استان ابلاغ شد اما بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، قرار بود برخی اسناد و مستندات طرح، اصلاح و طی مدت سه ماه برای تصویب به شورای عالی ارسال شود.  اکنون حدود ۱۸ ماه از تصویب کلیات طرح در شورای عالی می گذرد و هنوز این طرح به صورت کامل ابلاغ نشده است

ابلاغ نشدن طرح جامع مشهد مورد سوال یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و  وزیر راه و شهرسازی که برای پاسخ به سوال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت رفته بود، به سوال کتبی نمایندگان پاسخ داد.وی همچنین از صدور۳۰۰ پروانه غیرقانونی برای ساخت و ساز در اطراف حرم امام رضا (ع) خبرداد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس، سوال کتبی یکی از نمایندگان را این گونه بیان کرد: دلیل مشخص نشدن حریم کلانشهرها از جمله مشهد چیست؟ و چرا طرح جامع و تفصیلی کلانشهرها معطل مانده است؟
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال  اظهار کرد: طرح جامع کلانشهر مشهد پس از دو سال توقف در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و تعیین حریم کلانشهرها نیز همگی حل و فصل شده است.
همچنین به گزارش مهر، آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، به ارائه گزارش آخرین وضعیت حوزه راه و شهرسازی و رکود حاکم در این بخش و نیز برنامه‌های دولت در این حوزه پرداخت.
همچنین به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی گفت: در حوزه شهرسازی بزرگ‌ترین مشکل شهر‌فروشی در کشور است، یک عده سوداگر پیش از این می‌‌توانستند در هر لحظه و در هر جا ساختمان‌سازی کنند، در مشهد مقدس ۳۰۰ پروانه غیرقانونی برای ساخت و ساز در اطراف حرم امام رضا (ع) صادر شده است در حالی که ما در شهرسازی نیازمند انضباط شهری هستیم، نتیجه شهرفروشی این است که در تهران هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است اما دو هفته هوای سالم در طول سال در تهران نداریم، این چه سرمایه‌گذاری است؟
همچنین به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آخوندی بیان کرد: در بخش مسکن، سوداگران در موضوعات تراکم‌فروشی و شهرفروشی جولان داده‌اند و مقررات در بخش مسکن خرید و فروش شده است. وی افزود: آیا این گونه تخریب و ساخت و ساز در اطراف حرم مطهر قابل قبول است؟
  وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص اجرای راه آهن مشهد- زاهدان نیز توضیح داد: کارهای مطالعاتی انجام شده، اما متاسفانه با خشکیدگی منابع مالی مواجهیم. اگر برای راه آهن زاهدان- چابهار تامین مالی خارجی شود، مشکل این راه آهن نیز حل خواهد شد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن