اسلاید شوستون اصلیسیاسی

احمدی‌نژاد بیاید بیش از ۱۶ میلیون رای دارد/دولت یازدهم آرامش نسبی بر فضای کشور حاکم کرد

کد خبر : 2781
یک عضو جبهه یکتا گفت: عملکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی که شاه بیت حرکت دولت در سه سال خدمت آن بوده، قابل قبول نیست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا علی‌اصغر عنابستانی، با اشاره به اینکه عملکرد هر مجموعه‌ای باید براساس اهدافی که خودش بیان کرده سنجیده شود، اظهار کرد: در خصوص دولت نیز باید ارزیابی براساس هدف‌گذاری آن انجام شود، زیرا براساس همین هدف‌گذاری که در زمان انتخابات اعلام کرده رای مردم را دریافت کرده است.
وی با بیان اینکه مقایسه عملکرد دولت‌ها با یک‌دیگر اشتباه است، ادامه داد: اگر این مقایسه در سطح کلان صورت بگیرد اشکالی ندارد اما اگر هر دولتی را با شعارهای خودش بسنجیم قطعا میزان رسیدن به واقعیت کار بیشتر می‌شود.
این عضو جبهه یکتا در خصوص عملکرد دولت یازدهم براساس هدف‌گذاری آن افزود: به نظر می‌رسد اگر دولت نگاهش این بوده که آرامشی نسبی در فضای کشور حاکم کند موفق بوده است و توانسته این هدف را به انجام برساند، دولت یازدهم در تعامل بین قوا نیز موفق بوده و توانسته سطح تعامل قوای سه‌گانه را در سطح مطلوبی نگه دارد. اما از طرف دیگر نگاهش به سیاست خارجی که اقدامات اصلی دولت را نیز در این سه سال در بر می‌گیرد شاید دولت از این جهت بتواند عملکرد خود را مثبت  تلقی کند اما به عقیده من به عنوان یک تحلیل‌گر سیاسی در عرصه سیاست خارجی که شاه بیت حرکت دولت یازدهم نیز بوده دولت روحانی نمی‌تواند نمره قبولی را دریافت کند.
عنابستانی خاطرنشان کرد: دولت صرفا برای اینکه تنش‌ها را با بخشی از دنیا که دنیای قدرت، زور و استکبار است کم کند تمام ارتباط کشور را با بخش‌های دیگر دنیا فدا کرد. نگاه به غرب در طول سه سال گذشته در سیاست خارجی نگاهی جدی بوده است و در بخش‌های مربوط به مذاکرات و مساله برجام و رفت و آمدهایی که مرتب از اروپا و غرب به ایران انجام می‌شد این نگاه به وضوح دیده می‌شود، اما ما برای نزدیک شدن به غرب چه چیزی را از دست داده‌ایم؟
مشاور ارشد شهردار مشهد عنوان کرد: متاسفانه امروز ارتباطمان با کشورهای اسلامی مخدوش شده و برای اولین بار در سازمان کنفرانس اسلامی علیه ایران بیانیه‌ای صادر شده است، در حالی که حتی ۵ کشور پیدا نمی‌شوند که مخالف با این بیانیه عمل کنند. یعنی ما کشورهای اسلامی را از دست داده ودر مقابل با کشورهای غیر متحد ارتباط برقرار کرده‌ایم که این به معنای از دست دادن فضای مناسب است. همچنین در این زمینه می‌توان به کشورهای آمریکای جنوبی که به ایران اتکا داشتند و ایران نیز نفوذ بسیار خوبی در آن کشورها داشت اشاره کرد که متاسفانه امروز این کشورها را نیز از دست داده‌ایم. به عقیده من در حوزه سیاست خارجی عملکرد دولت عملکردی جامع و کافی نبوده و یک عملکرد کاملا یک سویه با نگاه به غرب بوده است که آورده‌ای نیز برای کشور نداشته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری در دولت دهم در خصوص عملکرد دولت در موضوع سیاست داخلی و اقتصاد یادآور شد: واضح است که با وجود تمام تلاش‌های دولت برای رفع تحریم‌ها و ایجاد گشایش در اثر برداشته شدن آنها در اقتصاد تغییری ایجاد نشد، زیرا پایه‌های اقتصاد و رکود حاکم بر کشور مربوط به مسائل داخلی بوده، حجم وسیعی از اقتصاد کشور را اقتصاد داخلی در برگرفته و اتکای اقتصاد به خارج بسیار کم است. به همین دلیل علی رغم برداشتن بخشی از تحریم‌ها تاثیری در رونق اقتصاد داخل  به وجود نیامد و امروز دولت‌مردان خودشان به این موضوع اقرار می‌کنند که باید به اقتصاد داخلی، افزایش بهره‌وری و دیگر پارامترهای مرتبط با اقتصاد داخلی بیش از پیش توجه کرد تا بتوان از شرایط رکود خارج شده و به رشد اقتصادی مناسب رسید.
عنابستانی اضافه کرد: شاید محاسبه دولت برای اینکه تمام وقت خود را در عرصه اقتصاد در مسائل مرتبط بر برجام گذاشت محاسبه غلطی بود و به همین دلیل عملکرد دولت در عرصه سیاست داخلی و اقتصاد عملکرد مناسبی نبوده است چرا که هنوز در کشور به رشد اقتصادی خوبی دست نیافته‌ایم و رکود سنگینی  بر اقتصاد حاکم است. از طرف دیگر به گفته وزیر صنعت وضعیت صنعت کشور فاجعه بار است. به عقیده من دولت روحانی در سال آخر خدمت خود باید مباحث اقتصادی از جمله خروج از رکود، کاهش بیکاری و رونق بازار داخلی را اولویت جدی خود قرار دهد، سه سال گذشته به ما ثابت کرد که نمی‌توان در مسائل اقتصاد به خارج و غرب متکی بود.
مشاور ارشد شهردار مشهد در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در سال‌های پس از انقلاب مردم تصمیمات خود را براساس عملکرد دولت‌ها گرفتند که معمولا تصمیمات درستی بوده و ثابت کرده‌اند که مردم هوشمندی هستند. اگر مردم در زندگی روزمره خود تغییراتی احساس کرده، حرکت رو به جلو ببینند و مشاهده کنند که عزت در سیاست خارجی کشور وجود دارد و یا حداقل حرکت به سمت این فضا وجود دارد به دولتی که چنین شرایطی را برای آنها فراهم کرده فرصتی دوباره خواهند داد تا مسیر خود را ادامه دهد اما اگر شاهد این شاخص‌ها نباشند این چنین نخواهد بود، زیرا مردم با کسی عهد اخوت نبسته‌اند.
این عضو جبهه یکتا بیان کرد: در حال حاضر من معتقدم این دولت، دولتی چهار ساله خواهد بود زیرا دولت در دو عرصه اصلی اقتصاد و به ویژه سیاست خارجی به ایجاد شرایط بهتر امیدوار بود اما این شرایط محقق نشد. شاید بخشی از مسیری که در زمینه تنش‌زدایی با غرب طراحی کرده بود را به انجام رساند اما واقعا این اقدامات نتیجه‌ای برای مردم نداشت.
عنابستانی در خصوص تاثیر برجام در موفقیت دولت یازدهم برای انتخابات سال بعد تصریح کرد: همان طور که آقای روحانی اشاره کرده بود ملاک جیب مردم است، به همین دلیل اگر مردم نتیجه برجام را در کشور ببینند و احساس کنند تلاشی که منجر به انعقاد برجام شد تغییری در زندگی آنها ایجاد کرده است برجام می‌تواند برگ برنده دولت در انتخابات سال آینده باشد، در غیر این صورت می‌تواند به نقطه ضعفی برای دولت تبدیل شود.
وی درخصوص حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تاکنون آقای احمدی نژاد تصمیمی برای حضور در صحنه انتخابات نداشته است، طرح این مباحث تنها به منظور فضاسازی انتخاباتی و یک ترفند از طرف رقیب وی است، عده‌ای به دنبال این هستند که فضای کشور را زودهنگام فضای انتخاباتی کنند و به این وسیله از فضای مطالبه‌گری خارج شوند، اگر آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات بعدی نامزد شود قطعا رقیبی جدی برای روحانی خواهد بود، زیرا در حال حاضر بیش از ۱۶ میلیون رای از کف جامعه را با خود دارد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن