اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

نجات دو رأس بره آهو از مرگ توسط چوپانان محلی

کد خبر : 2748

رئیس حفاظت محیط زیست جوین گفت: دو راس بره آهو توسط چوپانان محلی از مرگ حتمی نجات یافته و به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جوین تحویل شدند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، محمد حسین شم آبادی افزود: دو چوپان با تاسی از امام هشتم دو راس بره آهوی ضعیف و ناتوان، با ترکیب جنسی نر و ماده که دوقلو بوده و حداکثر سه روزه بودند را تحویل ماموران یگان حفاظت این اداره دادند.
به گفته چوپانان یکی از بره ها مورد حمله سگهای گله واقع شده که با حمایت چوپانان از چنگال سگها نجات می یابد و طی تماس تلفنی بلافاصله موضوع به اداره گزارش شده و بره ها تسلیم نیرو های یگان شد.
به نقل از شم آبادی و بنا بر معاینه دامپزشک معتمد، ا زآنجا که هر دو بره کاملا سالم و سر حال بوده و قابل برگشت به طبیعت بودند بعد از چند ساعت وقفه بابت معاینه، حوالی غروب به زادگاه خود عودت یافتند .همچنین مناطق اطراف رصد شده و با مشاهده آهوی مادر، منطقه ترک شد.
وی ادامه داد: تنها ابزار کارآمد آهوان در هنگام بروز خطر، فرار از صحنه است که در مورد بره های تازه متولد شده کارائی ندارد. لذا بره های کوچک هیچ حربه ای جز اختفاء و پنهان شدن در میان علفزار ندارند که با وجود مراتع تخریب شده، این حربه نیز نافرجام است.
وی با این مقدمه گفت : بنا به اقتضای شرایط ممکن است که بره های گرفتار شده به تیمار، نگهداری، تغذیه به طور مصنوعی و یا پیوند به دام شیرده اهلی به عنوان دایه محتاج شوند که در اینصورت با وجود زنده ماندن حیوان، عملا از چرخه زیستی و حیات طبیعی حذف می شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن