اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

به دنبال تقویت روحیه برادری بین کشورهای مسلمان هستیم

کد خبر : 2665

دبیرکل مجمع «جوانان کنفرانس اسلامی» در تشریح سه دوره برگزاری این مجمع گفت: به دنبال تقویت روحیه برادری بین کشورهای مسلمان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علم‌الدین مهدی‌اف با بیان این مطلب در جریان نشست خبری که پیرامون «انعقاد تفاهم‌نامه برگزاری چهارمین اجلاس مجمع جوانان همکاری‌های اسلامی در مشهد مقدس» و در تالار شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی ۵۶ کشور مسلمان را به عضویت پذیرفته است که دومین سازمان بزرگ بین‌المللی بعد از سازمان ملل به شمار می‌آید و اهداف مختلفی را در پی سه دوره برگزاری کنفرانس دنبال می‌کند که از آن جمله می‌توان به تقویت روحیه برادری بین کشورهای مسلمان جهان اشاره کرد.

وی با تاکید بر ایجاد و گسترش روابط بین اعضای سازمان همکاری، عنوان کرد: با برگزاری سه دوره کنفرانس، فرصت گردهم‌‌آیی دانشجویان و نخبگان کشورهای اسلامی و بررسی مشکلات و چالش‌های جهان اسلام به وجود آمد.

در این کنفرانس‌ها جوانان به اشتراک‌گذاری ایده‌های خود پرداختند و راه‌حل‌های مشکلات کشورهای اسلامی را بررسی کردند.

دبیرکل مجمع جوانان کنفرانس اسلامی با اشاره به اجرای مدل شبیه‌سازی شده هیات‌های وزارتی در اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، خاطر نشان کرد: این موقعیت‌ها شبیه‌سازی می‌شوند تا جوانان نخبه بفهمند در یک موقعیت دشوار چه باید بکنند، چگونه تصمیم‌گیری کنند، چگونه قطعنامه بنویسند و … .

مهدی‌اف، افراط گرایی خشونت‌بار در گروه‌های تروریستی را مورد توجه قرار داد و گفت: عمده این گروه‌ها جوانان را که بیکار هستند، جذب می‌کنند.

به همین دلیل تلاش می‌کنیم در جریان برگزاری این اجلاس‌ها، آموزش‌های لازم را ارائه کنیم تا ضمن افزایش سطح آگاهی جوانان کشورهای اسلامی، به اشتغال آنان کمک کرده و مانع افراط گرایی شویم.

وی ادامه داد: توسعه اقتصادی در برخی کشورهای اسلامی با مشکل مواجه شده است و به دنبال بررسی راه‌کارهای رفع این معضل نیز هستیم.

دبیرکل مجمع جوانان کنفرانس اسلامی اسلام هراسی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: بسیاری از جوانان در کشورهای غیراسلامی با اسلام هراسی مواجه‌اند و تصویر صحیحی از اسلام ندارند و با برگزاری این کنفرانس به دنبال ایجاد این تصویر صحیح هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن