استانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

تشکیل ستاد در آموزش و پرورش خراسان برای رویداد مشهد ۲۰۱۷/ ما به تمام کارهای خود در ادارات نام اقتصاد مقاومتی می گذاریم

کد خبر : 2661

مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای رویداد مشهد ۲۰۱۷ آموزش و پرورش خراسان رضوی ستادی را تشکیل داده است تا برنامه های خود را در خصوص این رویداد مهم به اجرا برساند.

سید جواد حسینی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: متاسفانه بحث اقتصاد مقاومتی هنوز روشن نشده ما به تمام کارهای خود در ادارات نام اقتصاد مقاومتی می گذاریم ولی تعریف روشنی از اقتصاد مقاومتی ارائه ندادیم که بر مبنای ان راهکار ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: اموزش و پرورش در وحله اول برای توضیح اقتصاد مقاومتی مدلی ارائه داد تا وظیفه اش را در خصوص اقتصاد مقاومتی با ارئه این سه مدل نشان دهد.

وی در خصوص سه مدل آموزش و پرورش بیان کرد: اموزش پرورش در سه قلمرو، تربیت دانش اموزان با روحیه اقتصاد مقاومتی، تبلیغ و گفتمان سازی توسط نهادهای علمی و اموزشی و سومین مدل که بسیار مهم است، برنامه های ساختاری و اداری حرکت می کند.

مدیر کل اموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه نتیجه عمل کردن به اقتصاد مقاومتی بهره وری است؛ افزود: ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش معطوف به نیروی انسانی است بنابراین برای تحقق اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش مهمترین کار ساماندهی نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه در مشهد ۶۰ درصد معلمان زن و ۴۰ درصد مرد هستند در حالی که ۴۵ درصد دانش اموزان دختر و ۵۵درصد پسرهستند؛ ادامه داد: باید این نیروی مازاد در برخی مناطق و رشته ها ساماندهی شود تا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به تقلیل ۱۳۰ هزار ساعت حق التدریسی از زمان ریاست خود، عنوان کرد: در سال ۹۲هفته ای ۲۱۰ هزار ساعت حق التدریس داشتیم؛ خوشبختانه با وجود اینکه تعداد دانش اموزان افزایش پیدا کرده، الان به ۷۰ هزار ساعت تقلیل یافته ؛ و این یعنی ۱۰۰ میلیارد تومان در نظام تعلیم و تربیت صرفه جویی شده است.

حسینی تصریح کرد: نتیجه این صرفه جویی ۷۵ عنوان کشوری در استان خراسان رضوی و۱۰۵ طرح جدید تحت عنوان ۸۵۱۰۵ بوده است.

وی با بیان اینکه به شدت طرف دار تجاری سازی مدارس است، اظهار کرد: وقتی ما می گوییم تجاری سازی مدارس، منظور مدارسی با فضای اموزشی است؛ در مدارسی که به فضای اموزش لطمه نزند و کاراموزی و مهارت انگیری به وجود بیاورد بسیار خوب است چرا که موجب ایجاد ارزش افزوده، افزایش کیفیت مدارس و ارائه مهارت های دانش اموز در قالب تولید است؛ البته به شرطی که به فضای مدرسه لطمه نزند.

وی در خصوص برنامه های اموزش و پرورش در رویداد مشهد ۲۰۱۷ عنوان کرد: ستادی در اموزش و پرورش خراسان برای این منظور تشکیل شد تا اولا تمام فعالیتهای جاری اموزش و پروروش با لیبل مشهد ۲۰۱۷ طراحی شود؛ دوم برگزاری جشنواره معلمین جهان اسلام است و سوم بخشی از فعالیت های ملی مانند مسابقات علمی عملی یا مسابقات علمی کاربردی هنرستان ها، جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی که از کف مدرسه تا سطح ملی ادامه پیدا می کند، مسابقات قران، عترت، نماز و مسابقات فرهنگی هنری در سطح ملی با رویکرد مشهد ۲۰۱۷ در مشهد برگزار کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن