اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری اجلاس بین‌المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی در راستای معرفی مشهد ۲۰۱۷

کد خبر : 2656

مشاور شهردار و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد از برگزاری چهارمین اجلاس بین‌المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی، مهرماه سال جاری در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش صبح مشهد هادی قاسم‌پور معرفی ظرفیت‌های شهر مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ در بین دولت‌های اسلامی از طریق جوانان و نمایندگان آنان از اهداف چهارمین اجلاس بین‌المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی دانست.

وی افزود: “مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برای گفتگو و همکاری” و گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد برگزارکننده این اجلاس می‌باشند.
قاسم‌پور با اشاره به اینکه چهارمین اجلاس مجمع بین‌المللی جوانان کنفرانس اسلامی طی پنج روز برپا می‌گردد؛ گفت: با حضور نمایندگان سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادهای آن مانند آیسسکو و ارسیکا، سفرای کشورهای اسلامی و دانشگاهیان به میزبانی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۰۰ نفر از دانشجویان و جوانان از سراسر جهان اسلام در کنار ۵۰ نفر از جوانان ایرانی در این اجلاس، نقش هیات‌های وزارتی در اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را ایفا خواهند نمود.

مشاور شهردار در امور جوانان به سوی توسعه، صلح و اتحاد در جهان اسلام و ارتقای جایگاه جوانان در توسعه شهرها را از موضوعات چهارمین اجلاس بین‌المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی دانست و تصریح کرد: صنایع فرهنگی، گردشگری حلال و سالم در جهان اسلام، مشارکت و یکپارچگی در مبارزه با افراط گرایی، و تقویت همبستگی اسلامی از زیر موضوعات این اجلاس برشمرد.

قاسم‌پور در ادامه بیان کرد: از دیگر زیر موضوعات چهارمین اجلاس بین‌المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی، ارتقای نقش جوانان در توسعه شهرها و دستیابی به اهداف توسعه پایدار شهری، بررسی نمونه‌ها و مدل‌های موفق مشارکت جوانان در کشورهای اسلامی، آشنایی با ایران اسلامی و مشهد الرضا (ع) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ می‌باشد.

وی معرفی ظرفیت‌های شهر مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ در بین دولت‌های اسلامی از طریق جوانان و نمایندگان آنان از اهداف چهارمین اجلاس بین‌المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی برشمرد و اذعان کرد: کاشت نهال در باغ گیاه شناسی مشهد به عنوان سمبل اتحاد میان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی و آغاز کمپین “کاشت برای صلح، ۵۰۰ درخت در هر سال که هدف هفتم بیانیه جوانان استانبول بوده، از برنامه‌های فرهنگی این اجلاس است.

دبیر چهارمین اجلاس بین المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی خاطرنشان کرد: بازدید از پروژه‌های سطح شهر مشهد، اماکن تاریخی و فرهنگی شهر، اجرای تاتر با موضوع جوانان جهان اسلام و اجرای جنگ و سرود با محوریت جوانان از دیگر برنامه‌های فرهنگی چهارمین اجلاس بین‌المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی به میزبانی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد می‌باشد.

قاسم‌پور در پایان گفت: این اجلاس توسط مجمع جوانان کشورهای اسلامی برای گفتگو وهمکاری و گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با همکاری دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، دبیرخانه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، شورای اسلامی شهر مشهد و شورای راهبردی مشهد ۲۰۱۷ و مدیریت روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد برگزار می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن