اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

۱۰۱ پروژه برای مشهد ۲۰۱۷ تعریف شده است

کد خبر : 2622

برای مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی یکصد و یک پروژه مختلف تعریف کرده ایم که امید است با همت و تلاش همه دستگاه ها شاهد به ثمر نشستن حداکثری آن باشیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد استاندار خراسان رضوی در اولین نشست مطبوعاتی خود با رسانه ها در سال جدید و با برشمردن اولویت های کاری خود به اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید و اشتغال،کاهش آسیب های اجتماعی و سوم،موضوع مشهد ۲۰۱۷ اشاره و در پاسخ به سؤال خبرنگار صبح مشهد در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در حوزه مشهد ۲۰۱۷ عنوان کرد: سال گذشته یکی از مسائلی که در مشهد ۲۰۱۷ مطرح بود بحث عدم برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ و ارشاد بود اما مشهد ۲۰۱۷ فراتر است و در این ۵۲ هفته‌ای که برای مشهد فرصت پیش آمده باید معرفی ظرفیت‌های فرهنگی خود به عنوان استان و شهری که ریشه فرهنگی و تاریخی دارد و با همکاری سایر سازمان‌ها این ظرفیت را پیگیری کردیم تا فعالیت‌های فرهنگی خود را با محوریت مشهد مطرح کنند.

وی افزود: سلسله نشست‌هایی را با استانداران و سفرای کشورهای اسلامی و سفرای ایران در کشورهای اسلامی برگزار خواهیم کرد در حوزه اقدامات عمرانی ۱۰۱ پروژه معماری و شهرسازی، حمل و نقل، امور عمرانی و توسعه زیرساختی از جمله این پروژه‌ها است که زیر نظر مشهد ۲۰۱۷ با وزرا و دیگر سازمان‌ها اجرا می‌شود و کارگروه عمران و توسعه زیرساخت‌های مشهد ۲۰۱۷ مطرح است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در مسائل علمی و فرهنگی وزارت علوم پیگیری خوبی داشته و در حوزه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان که امیدواریم به سرانجام مناسبی برسد و مهمترین کار رسانه‌ها توجیه افکار عمومی برای این واقعه و رخداد فرهنگی است چرا که بیشترین ظرفیت را باید در مردم ایجاد کنیم.

وی در رابطه با بافت فرسوده شهر مشهد عنوان کرد: بافت فرسوده اطراف حرم و ضرورت بازسازی آن از جمله موضوعاتی است که از دهه ۷۰ شروع شده و نشست‌هایی در این مدت برگزار شده و آستان قدس رضوی در این زمینه اعلام آمادگی کرده است که باید بافت حرم و شارستان‌های آن‌ با دیگر نقاط شهر همخوانی داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: به همین منظور مجموعه‎‌هایی که در سطوح معماری کشور مطرح هستند در کارگروهی به این دغدغه‌های ما خواهند پرداخت ضمن اینکه مرمت و حفظ و نگهداری بافت تاریخی مشهد و بناهای تاریخی اطراف حرم، مدارس حوزه علمیه از جمله ضرور‌ت‌های فرهنگی شهراست که باید به آنها توجه جدی شود تا حرم مطهر رضوی در محاصره هتل‌ها و پاساژها قرار نگیرد.
موضوع آب،تشریح آخرین وضعیت پدیده و میزان،حاشیه شهر مشهد و لغو کنسرت های موسیقی از دیگر سوالاتی بود که استاندار بصورت کامل به آنان پاسخ داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن