اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

امضای اولین تفاهم‌نامه رویدادهای بین المللی سال ۲۰۱۷ در مشهد

کد خبر : 2539

اولین تفاهم‌نامه برگزاری رویدادهای سال ۲۰۱۷ در مشهد با موضوع برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در مشهد دقایقی پیش امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد یه نقل از ایکنا، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان ظهر امروز، ‌۱۲ خردادماه در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

در این جلسه که مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند، تفاهم‌نامه برگزاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان امضا شد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور در این جلسه با بیان اینکه جهاددانشگاهی از اساس یک نهاد فرهنگی به شمار می‌رود، گفت: برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی متفاوتی به همت جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان؛ فرصتی برای ترویج قرآن بین این قشر

طیبی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان جهان اسلام گفت: برگزاری این مسابقات در شرایط حساس جهان اسلام در بین دانشجوی مسلمان این کشورها از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا متأسفانه هم اکنون جهان اسلام درگیر گروه‌های تکفیری بوده که برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه دانشجویان فرصتی برای ترویج قرآن بین این اقشار فرهیخته خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی کشور تصریح کرد: حضور دانشجویان در این مسابقات فضایی را برای وحدت اسلامی در میان مسلمانان جهان اسلام فراهم می‌کند زیرا هم اکنون افکار تکفیری زیادی در جهان اسلام وجود دارد.

وی یادآور شد: این مسابقات با همکاری و حمایت استانداری خراسان رضوی در سال ۲۰۱۷ برگزار شد که فرصت مغتنمی برای ایران به شمار می‌رود.

همچنین حجت‌الاسلام حمید محمدی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان یک رویداد بی‌نظیر و بی بدیل در جهان اسلام است که نخبگان بسیاری در آن حضور دارند، تصریح کرد: حتی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران نیز در این جایگاه قرار ندارد.

محمدی با بیان اینکه پرچمداری برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در دست جهاددانشگاهی قرار دارد، گفت: در این راستا باید یک تقدیر ویژه از جهاددانشگاهی به دلیل برگزاری این مسابقات صورت گیرد.

وی ابراز کرد: در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، استاندار خراسان رضوی حمایت ویژه‌ای از برگزاری این مسابقات در مشهد انجام داده‌اند، ضمن اینکه جهاددانشگاهی نیز نقش مؤثر و بسزایی در این حوزه دارد.

تبیین برنامه‌های مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا نیز در این جلسه به تبیین برنامه‌های مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در دوره‌های گذشته پرداخت و افزود: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور به عنوان یک نهاد قرآنی برخاسته از نهادهای انقلابی آغاز گر فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها بوده است.

وی ابراز کرد: در اقدامی مؤثر و به منظور همدلی و همکاری فیمابین دانشجویان مسلمان، ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی، ایجاد رقابت سالم و سازنده و تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران پس از برگزاری موفق جشنواره‌های ملی قرآن ویژه دانشجویان سراسر کشور در صدد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به صورت دوسالانه به عنوان تنها مسابقات قرآنی ویژه دانشجویان از جهان اسلام شدیم.

وی با بیان اینکه پس از تصویب ایده اولیه مقدمات اجرایی کار آغاز شده است، اظهار کرد: از این رو در اولین گام نسبت به تشکیل شورای سیاستگذاری ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و برنامه‌ریزی با دعوت از مدیران قرآنی سازمان‌ها و نهادهای کشور اقدام شد؛ در ادامه با توجه به اهمیت این مسابقات و گستردگی آن، ضرورت همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف دیده می‌شد لذا رایزنی‌های لازم در راستای اخذ مساعدت و مشارکت سازمان‌های مختلف را آغاز کردیم که پس از همکاری این سازمان‌ها ستاد اجرایی در سال ۸۴ به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کشور، حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حمید صابر فرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا،‌ سید علی شمسیان، رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، عباس سلیمی، استاد و پیشکسوت قرآن کریم، علیرضا حاتمی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و … در محل استانداری خراسان رضوی حضور داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن