اسلاید شوستون اصلیسیاسی

بازیهای سیاسی در طرح جامع شهری مشهد

کد خبر : 2507

مشاور عالی شهردار گفت: با پیگیری شهردار از طرح جامع شهری که تصویب آن به عهده وزارت راه و شهرسازی بود بسیاری از دوستداران شهردار، وی را از دنبال کردن این طرح منع کردند؛ چرا که معتقد بودند این طرح  پیش از آنکه بر اساس اندیشه تخصصی و کارشناسی بررسی شده باشد در بازیهای سیاسی نقش ایفا می کند. 

علی اصغر عنابستانی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد اظهار کرد: با انتخاب شهردار در شورای شهر چهارم وی به دلیل اینکه مشهد چشم انداز مشخصی برای توسعه نداشت، پیگیر طرح جامع شهری شد؛ طرحی که مدتها برزمین مانده بود.

وی تصریح کرد: با پیگیری شهردار از طرح جامع شهری که تصویب آن به عهده وزارت راه و شهرسازی بود بسیاری از دوستداران شهردار، وی را از دنبال کردن این طرح منع کردند؛ چرا که معتقد بودند این طرح پیش از آنکه بر اساس اندیشه تخصصی و کارشناسی بررسی شود ذیل بازیهای سیاسی بوده و انگیزه های غیر فنی نقش مهمتری در آن ایفا می کند.

عنابستانی ادامه داد: اما شهردار مشهد به دلیل روحیه تعامل و دلسوزی که نسبت به شهر مشهد داشت پیگیر این طرح شد و حال پس از ۱۹ ماه از ابلاغ طرح جامع شهری به وزارت راه و شهرسازی این طرح به شهرداری ابلاغ و تعیین تکلیف نشده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در طرح جامع شهری تکلیف غرب مشهد و طرقبه وشاندیز، منابع آب، جمعیت و بلند مرتبه سازی بعد از ۱۹ ماه ابلاغ مشخص و تعیین تکلیف نشده است.

مشاور عالی شهردار با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی تکلیف شهرداری را در خصوص بافت پیرامونی حرم مطهر بعد از چندین ماه مشخص نکرده است؛ اظهار کرد: طرح تفصیلی با لایحه شهرداری و مصوبه شورا و کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی اجرایی می شود و گذشته از این در مورد بافت پیرامونی حرم مطهر نظر آستان قدس هم باید پرسیده شود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه شورای عالی شهر سازی در جلسه ای که به همین منظور تشکیل شد؛اعلام کرد ما هیچ مصوبه ای نداریم در همان جلسه معاون وزیر راه و شهر سازی ۱۰ مصوبه را نوشته که تمامی ۱۰ مصوبه در خصوص بافت پیرامونی حرم مطهر بوده است.

وی تصریح کرد: از جمله این ۱۰ مصوبه، دخیل کردن سازمان میراث فرهنگی در بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا (ع)، افزایش سرانه فضای عمومی است که نشان می دهد؛ شورای عالی شهرسازی یک وظیفه آن هم قفل کردن شهر مشهد را دنبال می کند.

وی عنوان کرد: در شهری که شورای اسلامی آن براساس اندیشه ای انقلابی شهر را اداره می کند؛ شهردار را تحت فشار قرار می دهند؛ و متهم به سیاسی کاری میکنند؛ این مورد از سمت مردم و شورای شهر پذیرفته نیست و امیدواریم مسائل مربوط به زندگی و اقتصاد مردم را دست مایه بازی های سیاسی نکنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن