اسلاید شواقتصادیستون اصلی

با کدام مجوز برای ملک موقوفه تعیین تکلیف می‌کنند/ سنگ‌اندازی معاون وزیر راه در برخورد با زمین‌خواری‌ها

کد خبر : 2367

شهردار مشهد گفت: وقتی ما با تخلف ساخت هتل هفت ستاره در ارتفاعات مشهد برخورد کردیم، معاون وزیر راه و شهرسازی به ما نامه نوشت و با عتاب گفت که چرا با این زمین‌خواری‌ها مبارزه شده است.

به گزارش صبح مشهد  به نقل از سایت اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر تخلف شهرداری مشهد در صدور پروانه برای برخی از پروژه‌های شهری اظهار کرد: متأسفانه در حالی که بنای ما برخورد با متصرفان است اما شهرداری را به کوه‌خواری و زمین‌خواری متهم می‌کنند.

شهردار مشهد گفت: متاسفانه شورای عالی شهرسازی و معماری تبدیل به باشگاه سیاسی و اقتصادی شده است.

وی افزود: دوره جدید شهرداری و شورای چهارم از روز نخست فعالیت خود، همواره برخورد با زمین‌خواران را مبنای کار قرار داده است اما با این حال برخی به ما اتهام زمین‌خوار می‌زنند.

شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری با اقدامات خود مانع از تقسیم اراضی ملی میان دوستان برخی افراد شد، خاطرنشان کرد: بی‌رحمانه‌ترین حملات خصمانه علیه شورای چهارم و مدیریت شهری صورت گرفته است اما عملکرد ما روشن و شفاف است.

وی ادامه داد: در یکی از مناطق مرتفع شهر مشهد که می‌توان از آن به عنوان چشم شهر یاد کرد، اراضی ملی را به یک فرد تحت عنوان سرمایه‌گذار واگذار کرده و به او مجوز احداث هتل ۷ ستاره در فضایی بالغ بر ۶۰۰ هزار متر آن هم با اقساط ۴۸ ماهه دادند.

مرتضوی گفت: وقتی ما به موضوع ورود کرده و با تخلف صورت گرفته برخورد کردیم، معاون وزیر راه و شهرسازی به ما نامه نوشت و با عتاب گفت که چرا با این زمین‌خواری‌ها مبارزه شده است.

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به روند بازنگری در طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: متأسفانه در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی وعده می‌دهد که هیچ موضوعی در این جلسه به تصویب نرسیده است اما بعد از چند روز ۱۰ بند به عنوان مصوبه به شهرداری ابلاغ می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما نسبت به بندهای مصوبه ابلاغ شده اعتراض داریم چرا که اصلاً معلوم نیست این جلسه جعلی چه زمانی تشکیل شده که مصوبه هم از آن بیرون آمده است؟ ما در این رابطه حتی درخواست ارائه فایل صوتی جلسه را کرده‌ایم.

مرتضوی گفت: از سوی دیگر شورای عالی شهرسازی و معماری بدون هماهنگی با شهرداری مشهد مشاور طرح پیرامون حرم مطهر را خلع ید و با ترک تشریفات اقدام به انتخاب مشاور می‌کند که این تخلف است.

شهردار مشهد با بیان اینکه متأسفانه سیاست‌های اعمالی شورای عالی شهرسازی و معماری موجب فرار سرمایه‌گذاران از شهر می‌شود، ابراز داشت: مگر بناست نورچشمی‌ها در این شهر مدیریت کنند و دست همه کوتاه شود؟ دست و پای هر شهرداری و شورای شهری را که اعضای اصولگرا دارد، بسته‌اند.

وی تصریح کرد: سیاست‌های غیر اصولی شورای عالی شهرسازی باعث کاهش ۵۶ درصدی صدور پروانه در کلان‌شهر مشهد شده است در حالی که باید اذعان داشت شهر زنده است و در موارد قانونی و شرعی باید شهرداری با صدور پروانه ساختمانی منابع مالی خود را تأمین کند.

مرتضوی تاکید کرد: از رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم به داد شورای عالی معماری و شهرسازی برسند، متأسفانه کلید را گرفته‌اند و همه باب‌ها را قفل می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص پروژه جهان مال هم گفت: زمین این پروژه موقوفه آستان قدس رضوی بوده که بناست ساختمان تجاری اداری در آن احداث شود و این کار هم طبق ضوابط و مقررات انجام می‌گیرد.

شهردار مشهد اضافه کرد: در اقدامی غیر قانونی شورای عالی شهرسازی و معماری می‌آید و تغییر کاربری این زمین را لحاظ کرده و در مصوبه تاکید می‌کنند که این زمین باید فضای سبز باشد.

وی با بیان اینکه با کدام مجوز می‌توان برای ملک موقوفه تعیین تکلیف کرد، خاطرنشان کرد: این اقدام شورای عالی شهرسازی و معماری کشور غیر قانونی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن