اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

فردوسی شناسی محور اصلی برنامه های شهرداری

کد خبر : 2243

مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد فعالیت های خود را در هفته فردوسی در چهار محور برنامه ریزی کرد که محور اصلی آن فردوسی شناسی بود.

علی قناویزچی در گفتگو با خبرنگار صبح مشهد، اظهار کرد: فعالیت های شهرداری مشهد درهفته فردوسی در چهار محور، برنامه ریزی و اجرا شد که محور اصلی آن فردوسی شناسی بود.
وی از جمله برنامه های شهرداری در این هفته مسابقات، مراسم ویژه کودک، نقاشی، برگزاری تور و جشنواره در سطح شهر دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که شهرداری مشهد جز شاخصه های اصلی خود قرار داده، مراسم نقاله خوانی است که این مراسم در مراکز گردشگری، پارک ها، مترو تا پایان هفته درحال برگزاری است.
قناویزچی با اشاره به مراسم ۲۵ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در بولوار شاهنامه که منتهی به بولوار فردوسی می شود نیز فضاسازی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه هفته فردوسی با ایام شعبانیه هم زمان شد شهرداری مشهد نیز محور اصلی برنامه های خود را در بحث مفهومی و مکانی متمرکز کرد.
وی تصریح کرد: شهرداری مشهد این مراسمات را در بازارها، پارک های بزرگ از جمله کوهسنگی و پارک ملت، مراکز علمی و دانشگاهها که بیشتر قشر حوان هستند، در قالب پرده های ارضی و در قالب بنرها برگزار کرد تا مردم ضمن آشنایی با فردوسی اوقات فراغت با محتوای مشخص نیز داشته باشند.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد، با بیان اینکه هدف ما در واقع آشنایی نسل جدید با رویکردهای جدید است، عنوان کرد: فردوسی علاوه بر اینکه شاعر توانمندی است، در اثر خود شاهنامه تواضعی دارد که نشان از روحیه تقوا، پرهیزگاری و خداجویی است.
وی بیان کرد: در واقع وجه تمایز فردوسی با دیگر شاعران، دعوت مخاطبان به خداجویی است ضمن اینکه فردوسی به عنوان یک شاعر فارسی زبان ارادت خاصی به ائمه اطهار دارد.
وی گفت: شهرداری مشهد در نقاله خوانی بیشتر سعی کرده است تا علاوه بر ایجاد اوقات فراغت مفرح، مردم را با شخصیت ادبی فردوسی آشنا کند که خوشبختانه با استقبال بی نظیر مردم مواجه شده که نشان از علاقه مردم و قشر جوان به نقاله خوانی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن