اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

پیش بینی حضور یک و نیم میلیون زائر در آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد

کد خبر : 2184

مدیر عامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد از آمادگی این سازمان در ایام چراغ و برات در آرامستان های شهر مشهد خبر داد و حضور یک و نیم میلیون زائر  در آرامستان بهشت رضا (ع) در این ایام را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، حسن کریمدادی  عصر چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دغدغه اصلی مدیریت بهشت رضا (ع) کنترل ترافیک در این روزهاست که با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه پارکینگ ۱۰ هزار متر مربعی در سال ۹۵ در راستای رفع مشکلات زائران قبور راه اندازی شده است افزود: مسیرهای تردد در اتوبان های مشهد به شکل ویژه برای زائران قبور در نظر گرفته شده تا حداقل ترافیک را در این روزها شاهد باشیم.

کریمدادی به اقبال مردم برای زیارت قبور شهدا اشاره کرد و گفت: در راستای زیارت بهتر مردم ورودی شرقی بهشت رضا نیز بازگشایی  شد.

وی از برگزاری نمایشگاه فرهنگی، حلقه های معرفت و محافل قرآن با حضور قاریان مطرح و برجسته در این ایام در آرامستان بهشت رضا (ع) خبر داد.

وی همچنین به ایجاد ۵ فضای بازی برای کودکان در محوطه آرامستان اشاره کرد و افزود: پارک های کودک در جهت تامین امنیت روحی کودکان در هنگام برگزاری مراسم تدفین و ترحیم ایجاد شده است.

کریمدادی همچنین گفت: در فضای آرامستان بهشت رضا(ع) ۲ نمازخانه ثابت و ۲ نمازخانه سیار پیش بینی شده است و یک نمازخانه نیز در دست احداث است.

وی در ادامه بر ضرورت توسعه فضای آرامستان ها تاکید کرد و گفت: تملکات جدیدی در دست اقدام است که در این راستا با آستان قدس رضوی همکاری خوبی  صورت گرفت.

وی از بهره برداری مجتمع سنگ فروشان با مذاکره با اتحادیه سنگ فروشان خبر داد و گفت: برای این مجتمع دو و نیم میلیارد تومان هزینه شده و سنگ فروشان حاشیه جاده کمربندی به این مکان منتقل می شوند.

وی همچنین به را اندازی سیستم آبیاری تحت فشار در بهشت رضا(ع) به عنوان یک طرح موفق اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح با ۷ و نیم میلیارد تومان هزینه بهره برداری ، مصداق اقتصاد مقاومتی است و در صرفه جویی در مصرف آب تاثیر فراوانی دارد.

کریمدادی  آمار متوفیان در سال ۹۴  را اینگونه اعلام کرد: ۱۱ هزار و ۱۵۴ نفر مرد و ۷ هزار و ۳۲۴ نفر زن امسال در مشهد فوت کردند که علت اصلی این مرگ و میر ها بیماریهای گردش خون و سرطان ها می باشد.

وی همچنین بیشترین امار متوفی را در منطقه ۴ شهر مشهد و  میانگین سنی ۸۰ تا ۸۴ را بالاترین میزان فوتی اعلام  کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن