اجتماعیستون اصلیپربازدیدترین ها

وقوع ۹۶ حریق و حادثه طی ۲۴ ساعت در مشهد / ۲۰ حادثه مرتبط با بارندگی

کد خبر : 2177

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع ۹۶ حریق و حادثه در شبانه روز گذشته و ۲۰ حادثه مرتبط با بارش باران و تگرگ در این شهر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد ، آتش پاد دوم حسن جعفری صبح روز چهارشنبه در تشریح جزییات این حوادث افزود : بنابر اعلام مرکز فرماندهی سازمان آتش‌‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته ( ۸ صبح سه شنبه ۲۸ اردیبهشت تا ۸ صبح روز جاری ) این مرکز با پاسخگویی به ۲۷۲۰ تماس مردمی که بخشی از آن مربوط به مزاحمان تلفنی و بخشی دیگر نیز مربوط به سوال و جواب‌های کارشناسی، کارشناسان سازمان آتش نشانی بوده است، نجاتگران و آتش‌نشانان را برای ۹۶ مورد عملیات اطفاء و نجات اعزام کرده‌اند، که از آن میان ۶۰مورد حادثه ، ۲۱ مورد آتش‌سوزی، ، ۲ مورد پیشگیری از حریق و ۱۳ مورد بازدید از اماکن پر خطر و منازل آب افتاده و … بوده است.

وی اظهار کرد : در میان آتش‌سوزی‌ها بیشترین علل وقوع حریق اتصالی سیم برق در خودرو و بیشترین اولویت علت حادثه نیز محبوس شدن افراد در آسانسور و صید مار در اماکن تجاری و مسکونی گزارش شده است.

وقوع ۲۰ حادثه بر اثر بارش باران و تگرگ در مشهد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و شهرداری مشهد با بیان اینکه از میان ۶۰ حادثه اتفاق افتاده در این شهر ۲۰ مورد آن مرتبط با بارش رگباری باران و تگرک بوده ، اظهار کرد : آب گرفتگی‌های حاصل از بارش باران بیشتر در معابر، میادین، منازل مسکونی و مغازه‌های واقع در خیابان‌های سرافرازان ، دلاوران ، سیدی ، سحر و بزرگراه شهید کلانتری مشهد رخ داده است.

وی افزود: اعلام اولین حادثه مرتبط با وزش باد و بارندگی به سامانه ۱۲۵ در ساعت ۲:۴۰ بامداد امروز انجام شد .

صید ۹ حلقه مار سمی و غیر سمی در مشهد

آتش پاد دوم جعفری همچنین گفت : روز گذشته ۹ مورد مشاهده مار در اماکن مسکونی و تجاری واقع درخیابان های توحید ، کوی امیر ، دانش غربی ، مهر مادر ، طبرسی ، کلات و بلوار شاهنامه به سامانه تلفنی ۱۲۵ اعلام شد که در یکی از این ماموریت ها ، یک حلقه مار افعی در یک باب مغازه میوه فروشی زنده گیری شد .

وی ضمن تاکید بر سمی و خطرناک بودن این گونه مار توصیه کرد : در صورت مشاهده مار خودنسردی خود راحفظ کنید و قبل از هر اقدامی با تلفن ۱۲۵ آتش نشانی تماس بگیرید .

این مقام ایمنی همچنین تاکید کرد : در زمان مشاهده مار تا حضور اکیپ های آتش نشانی در محل ، مار را زیر نظر داشته و از نزدیک شدن به آن اجتناب کنید .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن