اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

ضیافت یاران مهربان در پایتخت دل ها

کد خبر : 1872

گویا آرام و قرار ندارد دلی که به عشق رضا ( ع ) می تپد و در هر جایی که مجلسی به نام اوست، سیل عاشقانی را می بینی که برای خدمت به خلق سر از پا نمی شناسند و به اقتدای مولایشان امیرالمومنین دست محبت را به سوی هم نوعان خویش می گسترانند چرا که زندگی را فرصتی کوتاه است و لذت محبت وصف ناشدنی.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد در طلیعه هلال شعبان المعظم و ماه رسول خدا صلوات الله علیه و آله، مراسم نکوداشت و اهدا احکام هیات امنا مؤسسه خیریه پرتو مهر امام رضا علیه السلام طوس با عنوان ( یاران مهربان) در مشهد مقدس برگزار شد.
در این مراسم که با حضور مسئولین اداری،انتظامی،خیرین و نیکوکاران و همچنین آحاد مردم در سالن اجتماعات مرکز نگهداری فرزندان برگزار شد،احکام بیش از ۳۰ نفر از اعضا هیات امنای افتخاری اهدا و از همراهی و همکاری آن ها تجلیل و قدردانی شد.

در ابتدای این مراسم سراسر معنوی، سید رضا سیدی مدیر عامل موسسه در سخنانی با اشاره به این که همدلی و همراهی هیات امنا تاکنون نقش بسزایی در پیشبرد اهداف موسسه داشته است افزود: طی یک دهه تلاش و توفیق خدمت به فرزندانم همواره مورد عنایت و لطف مسئولین مختلف،خیرین و نیکوکاران بوده و همیشه سعی نمودم با رعایت اصل عزت از کمک های انسان دوستانه ملت عزیز ایران برای بهبود رفاه و معیشت بچه ها کمال استفاده و از هیچ تلاشی دریغ ننمایم.

وی تاکید کرد تا آخرین لحظه زندگی به سوگندی که برای خدمت و مراقبت از فرزندانم یاد کرده ام پایبند بوده و برنامه های متعددی را برای اشتغال و مسکن مددجویان و بچه ها دارم که امیدوارم با لطف الهی و استمرار عنایات شما خیرین نیک اندیش به اهداف والایمان نائل آییم.
قرائت دل نوشته،اجرای موسیقی سنتی و اجرای قوی شهریار صفاجو مجری توانمند کشورمان و همچنین سخنرانی پروفسور صادقی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در ادامه خبرنگار ما به سراغ چند تن از مهمانان شاخص این مراسم رفت تا طی گفتگویی نظر آن ها را نسبت به برنامه ها و اهداف حضورشان در این بزم عاشقانه، جویا شود.

**رویکرد جامعه نسبت به موسسات باید تغییر کند

سرهنگ بید مشکی جانشین فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی که به نیابت از سردار امیری مقدم در این جلسه شرف حضور یافته بود در گفتگو با ما در خصوص آشنایی خود با موسسه بیان کرد: از آنجا که یکی از نهاد های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ارتباط با کودکان و نوجوانان نیروی انتظامی است، طبیعتا این نهاد مرتبط با بسیاری از دستگاهها و موسسات مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه پلیس با همه اقداماتی که در عرصه های اجتماعی صورت می پذیرد، خصوصا در ارتباط با کودکان و نوجوانان که بعضا با آسیب های اجتماعی شکننده تر و آسیب پذیرتر هستند مرتبط است تصریح کرد: حضور نیروی انتظامی در این محافل ضمن تبادل اطلاعات از نظر تجربی یا موضوعی به دوستان موسسه کمک می کند.

سرهنگ بید مشکی اظهار کرد: برای رشد و توسعه این گونه موسسات باید رویکرد جامعه را نسبت به آنها تغییر داد و به سمتی سوق داده شود که هر یک از افراد جامعه در مقابل کودک یتیم که در معرض آسیب های اجتماعی است احساس مسئولیت کند چرا که در قران هم به یتیم توجه ویژه ای شده است.

وی ضمن تشکر از کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند افزود: ما معتقدیم اگر مردم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ورود پیدا کنند بسیاری از آسیب هایی که متوجه نوجوان و جوانان و خصوصا فرزندانی که از نعمت داشتن پدر یا مادر محروم هستند کاهش می یابد.

وی از همه سازمانهای متولی و کسانی که در این زمینه خدمت رسانی می کنند خواستار شد: در حد امکان برای افراد خیر و افرادی که در این عرصه ها حضور دارند، تسهیلات لازم را فراهم کنند تا انگیزه برای حضور افراد خیر فراهم شود.

** درتهیه مسکن برای افراد تحت پوشش موسسه در حال تبادل نظر هستیم/ سال ۹۵ نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت خواهد داشت
در ادامه سید رضا سیدی مدیر عامل موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا( ع) ضمن تشکر از حضور خیرین گفت: بسیار خوشحال هستیم که تنها نیستیم.

وی با بیان اینکه درست عمل کردن موجب جذب خیرین خواهد شد، تصریح کرد: در رابطه با اشتغال زایی و تهیه مسکن در مرحله تبادل نظر هستیم و با نگاه ویژه ای که استانداری به این موسسه داشته است در سال ۹۵ نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت خواهد داشت.

** ضرورت ورود نخبگان در موسسات خیریه

همچنین سرهنگ باروح مدیر روابط عمومی موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا(ع) ، هدف از برگزاری این مراسم و جلسات را نکو داشت و پاس داشت ارزشها خواند و گفت: کار خیر و اموری که مربوط به ساماندهی امور مسلمین است، خاصه کسانی که سرپرستی ندارند کار بسیار ارزشمندی است و باید از این افرادی که با جان ومال و حضور خود کمک های روحی و مالی به این موسسه می کنند تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه هر کاری باید شفاف و به دوراز شائبه شکل گیرد، افزود: با در جریان قرار دادن خیرین در کارهای موسسه و مشارکت دادن آنها در فعالیت ها احساس آرامش عاطفی خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا(ع) بیان کرد: مردم ما نیازمند توجه بسیار زیاد در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی هستند و مسئولین با برنامه ریزی و استفاده از نخبگان و افراد خیر منابع عظیمی که در کشور وجود دارد را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی مدیریت کنند.

وی عنوان کرد: مسئله مادی صرف ورود به موسسات خیریه نیست؛ نوجوانانی که در سن ۱۰ الی ۱۲ سالگی هستند نیاز به راهنمایی دارند و نخبگان با حضورشان در این موسسات قطعا در پیشبرد نوجوانان به مدارج علمی بالا موثر خواهند بود.

** ۱۰۰ واحد مسکونی در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار می گیرد

در ادامه  مهندس حسین ورشویی رئیس هیئت مدیره موسسه بیان کرد: با ثابت قدمی دوستان روز به روز موسسه پویاتر و معروف ترشده و با اهدافی که دنبال می کنیم این توانایی را داریم که کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی یکی از کارهای بزرگ این موسسه را اسکان معتادین، اشتغال، درمان و جمع آوری خانواده های معتادین دانست و افزود: تعداد زیادی از کودکان موسسه بی سرپرست نبوده بلکه بد سرپرست بوده اند و تعداد خیلی زیادی به دلیل اعتیاد والدین تحت پوشش این موسسه هستند که بعد از ترک اعتیاد والدین، به آغوش خانواده باز می گردند.

وی اظهار کرد: موسسه در حال بستن تفاهم نامه با بنیاد مسکن است که انشالله با کمک انجمن خیرین مسکن ساز و موسسه بتوانیم ۱۰۰ واحد مسکونی را در فاز اول استارت بزنیم و در اختیار این خانواده ها قرار دهیم.

** ورزش نقش بسیار مهمی در کاهش جرائم دارد

عباسی مدیر عامل باشگاه سیاه جامگان در حاشیه این جلسه گفت: معنویت حاکم بر این محیط آرامش را به دل ها می آورد ومن به عنوان نماینده تیم سیاه جامگان جواد الائمه که منتسب به امام رضا (ع) و متعلق به امام جواد(ع) است و امیدوارم پیوند مقدسی بین ورزش و خیریه در جهت ارائه کارهای پیشگیرانه صورت گیرد.

وی نقش ورزش در کاهش جرایم را بسیار مهم دانست و افزود: به گفته نیروی انتظامی هر وقت که بازی مهمی در مشهد برگزار می شود، سطح جرایم درسطح قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

مدیر عامل باشگاه سیاه جامگان بیان کرد: امیدواریم با کمک دولت، خیرین و آستان قدس رضوی در بحث حاشیه شهر و کودکان آسیب پذیر گام های موثری در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداشته شود.

وی تصریح کرد: من اسم دوم این مکان را “خانه امید” می گذارم، چراکه هر موقع برای من گرفتاری پیش می آید به این مکان معنوی می آیم و روحیه، نشاط و امید به آینده پیدا می کنم.

** مدیریت قوی زمینه رشد و توسعه موسسات است

خانم قادری خیر نیکوکار که از تهران به جلسه خیریه پرتو مهر امام رضا (ع) آمده بود گفت: هدف از حضور در این جلسه را مورد اهمیت قرار دادن در خواست اقای سیدی مبنی بر حضور در این جلسه و دوم اینکه از زمان برنامه ماه عسل که با این موسسه آشنا شدم، معنویت این موسسه من رو به سمت خود کشانده است.

وی با اشاره به اخلاق مداری و خوش اخلاقی مسئولین گفت: با وجود اینکه سرپرست بچه های مختلفی هستم و۲۳ است که مسئولیت موسسه ولی عصر تهران را بر عهده دارم ولی این موسسه را بسیار خوب و مفید دیدم و هر گاه به مشهد سفر می کنم از بچه های این موسسه دیدن می کنم.

خانم قادری بیان کرد: برای رشد و توسعه این موسسه و موسسات دیگر باید یک مدیریت قوی وجود داشته باشد چرا که این کار نیاز به صبر و تحمل زیاد دارد و هر شخصی که می خواهد وارد این حوزه شود اول باید خود را بسازد چرا که اینجا محیط بسیار امن، زیبا و آرام است.

وی اشتغال را در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم دانست و افزود: دولت باید در خصوص اشتغال افراد تحت پوشش این گونه موسسات اقدام کند و زمینه اشتغال را برایشان فراهم کند.

این خیر نیکو کار با تعریف خاطره ای از زمان جنگ اظهار کرد: من از وزرات خانه به ارتش دعوت شدم و در جلسات مختلف شرکت می کردم، در جلسه ای از ارتش خواستم تا یک دستگاه برای تعویض خون سربازانی که از جنگ بر می گردنند بخرند که با مخالفت مسئول جلسه روبرو شد و من جلسه را ترک کردم که در نهایت این دستگاه را خریداری کردم.

** دعوت از آیت الله رئیسی برای حضور در موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا (ع)

سردار صالحی پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس یکی دیگر از خیرین حاضر در این جلسه اظهار کرد: در مقابل این بچه های پاک و کسانی که همه فکر و اندیشه شان رضای خداست سعی می کنم خودم را به وسیله بچه ها به معصومین وصل کنم.

وی با بیان اینکه باید همه مسئولین، مردم و کسانی که خود را مسئول می دانند خصوصا تولیت آستان قدس رضوی که از افراد مومن هستند برای رشد و توسعه این موسسات دست به دست هم دهند.

سردار صالحی ضمن دعوت از آیت الله رئیسی برای حضور در این موسسه، تصریح کرد: ایشان اندیشه خوبی دارند و امیدوارم من به عنوان واسطه خیر و پل ارتباطی بین موسسه و آستان قدس رضوی بتوانم کارهایی را انجام دهم.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی رسانه ها در خصوص این موسسات، گفت: کسانی که چشم به دستان مردم خیراندیش دارند باید خود انها به دنبال این موسسه ها بروند همانطور که ما با عشق به این موسسه ها وارد شدیم.

گزارش : مرضیه وحدت

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن