اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

پیگیری ثبت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم ملی

کد خبر : 1794

انوری / دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از پیگیری ثبت سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور در تقویم ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد ،حجت الاسلام حاج حسن شاهمرادی روز چهارشنبه گذشته در مراسم یادمان بنیانگذار آموزش و پرورش نوین سرولایت افزود: تصمیم مرحوم حاج حسن صادقی در سال ۱۳۰۷ منجر به شکوفایی استعدادهای بسیار زیادی در سراسر کشور شد.
وی با اشاره به این که باید از چنین رویکردهایی در سراسر کشور حمایت شود، تصریح کرد: تاسیس مدرسه آن هم در سال های بسیار دور قطعا یکی از موفق ترین فعالیت هایی است که در گذشته صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهم ترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می کند، تصریح کرد: آموزش و پرورش نقشی تاثیرگذار و کلیدی در کاهش و رفع مشکلات جامعه دارد.
سید کمال الدین حسینی ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مرحوم حاج حسن صادقی به عنوان موسس اولین دبستان روستایی  دولتی  کشور،  اسطوره ای در حوزه علم و ادب است.فرماندار نیشابور نیز در این مراسم گفت: مرحوم حاج حسن صادقی پایه گذار فرهنگ و اعتلای علمی در کشور بوده است .
غلامحسین مظفری تصریح کرد: فرزند این مدیر مرحوم نیز در حال حاضر تاثیر به سزایی در  اعتلای علمی کشور و در سطح جهان دارد.
سید سعید  سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج حسن صادقی گفت: اقدام حاج حسن صادقی در ۸۸ سال قبل اقدامی خیرخواهانه و ارزشمند در ساحت علم و ادب بوده است که نتیجه آن  را هم اکنون در فرزندان این مرز و بوم شاهد هستیم.  وی افزود : بازدهی یک اقدام فرهنگی در عرصه علم و ادب زمان زیادی می طلبد و نتیجه هر اقدام سال ها بعد مشخص می شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم تصریح کرد : تاسیس دبستان بصیری در چکنه در سال ۱۳۰۷ نقطه عطفی در آموزش به سبک نوین به دست توانمند حاج حسن صادقی ملقب به مدیر به شمار می رود .
ابوالحسن حقیقی افزود : ایشان با ایجاد یک جریان عظیم علمی و آموزشی در بخش سرولایت باعث شکوفایی استعدادهای زنان و مردان این خطه شدند که حضور آنان در عرصه بین المللی خود گواه این مدعاست .وی  ضمن ابلاغ پیام مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود : امیدوارم در آستانه نودمین سال تاسیس دبستان بصیری چکنه و با حمایت های بی دریغ این خانواده همچنان شاهد شکوفایی فرزندان این منطقه باشیم .
پروفسور حسین صادقی فرزند مرحوم حسن صادقی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مسئولان برگزاری این مراسم گفت : بهترین پاداش یک عمل خیر ،  آرامش خاطر و لذتی است که از انجام آن  نصیب  انسان می شود.وی در ادامه اظهار داشت : آموزش علم در سطح جهانی باعث افزایش قدرت نظامی و اقتصادی می شود و قدرت مقابله با دیگران را به ما می دهد.  وی در ادامه خاطر نشان کرد:  از زمان  تاسیس دبستان بصیری چکنه  در زمان مرحوم پدرم  ۳۵ واحد آموزشی تاسیس شد و تاکنون  ۷۰ کلاس درس و ۲۰ واحد آموزشی در آموزش و پرورش سرولایت توسط خاندان صادقی بنا شده است.
حاشیه :
*  تمبر یادبود  تاسیس اولین دبستان روستایی کشور با تصاویر حاج حسن صادقی و پروفسور حسین صادقی رونمایی شد.
*از لوح فلزی منقش به تصویر حاج حسن صادقی و پروفسور حسین صادقی و تاریخچه تاسیس دبستان رونمایی شد.
مختصری از زندگینامه موسس اولین دبستان دولتی روستایی کشور : حاج حسن صادقی به عنوان بنیانگذار فرهنگ نوین سرولایت در طول ۳۰ سال خدمت خود بیش از ۳۵ دبستان در روستاهای سرولایت تاسیس کرد. وی پس از ۹۲ سال عمر با برکت در ۱۱ آبان ۱۳۷۸ به دیدار محبوب شتافت .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن