اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

برگزاری همایش دانشگاههای تربیت معلم کشورهای اسلامی در مشهد

کد خبر : 1744

مدیر پردیس های فرهنگیان خراسان رضوی گفت: دانشگاه فرهنگیان برای سال ۲۰۱۷طرحی را پیشنهاد داده که در صورت تصویب، همایش دانشگاه های تربیت معلم کشورهای اسلامی در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد  سید حسین مجتبوی در حاشیه نشست خبری پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در خصوص نقش فرهنگیان در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هر امری که بخواهد در کشوری جاری و ساری شود ابتدا باید فرهنگ سازی شود به عنوان مثال اگر بخواهیم از یک تکنولوژی استفاده کنیم ولی فرهنگ استفاده از ان را ندانیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.
مدیر پردیس های فرهنگیان خراسان رضوی افزود: برای فراگیر کردن شعار اقتصاد مقاومتی باید زیر ساخت های لازم ایجاد و بعد از آن فرهنگ سازی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دستگاه های مختلفی از جمله رسانه ها، صداوسیما، خبرنگاران، فرهنگیان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی سهیم هستند تصریح کرد: معلمان به دلیل اینکه مسئول تعلیم و تربیت هستند نقش بی بدیل و موثری را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص الگوی مصرف اب و گلایه ایشان از بعضی مسئولین عنوان کرد: به نظر من معلمین و سایردست اندر کاران حوزه فرهنگ جامعه شیوه های درست زندگی کردن، درست مصرف کردن و زیستن را در جهت اقتصاد مقاومتی به کار گیرند که این نقش را به راحتی، هم دانشگاه فرهنگیان، هم دانشجو معلمان و فرهنگیان ایفا می کنند.

***۲۰۱۷ فرصتی برای معرفی مشهد به جهان

وی در خصوص نقش دانشگاه ها و دانشگاه فرهنگیان در ۲۰۱۷ بیان کرد: این فرصت بسیارخوبی برای مشهد مقدس و مشهدی ها است تا از این طریق شهر مشهد که وجود مضجع شریف امام رضا (ع) در این شهر است به جهانیان و بویژه کشورهای اسلامی معرفی کنند.

مدیر پردیس های خراسان رضوی با بیان اینکه هر دستگاهی در معرفی شهر مشهد به سهم خود مسئول است تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به همین منظور طرحی را پیشنهاد داده که در صورت تصویب، همایش دانشگاههای تربیت معلم کشورهای اسلامی را در مشهد برگزار نماید.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان این امادگی را دارد در همایش معلمان جهان اسلام که وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده و همچنین در همایش دانشگاههای تربیت معلم در سال ۲۰۱۷ همکاری کند.
وی با اشاره به نقش دانشگاه فرهنگیان در این همایش گفت: دانشگاه فرهنگیان به سهم خود می تواند در معرفی امکانات و زیر ساخت های شهر مشهد به کشور های اسلامی نقش گسترده ای داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن