اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

جهان اسلام راهبردهای بسیاری برای عبور از شرایط بحرانی کنونی دارد

کد خبر : 1676

دبیرکل سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی کشورهای اسلامی (آیسسکو) در سی و چهارمین سالگرد تاسیس این سازمان در پیامی راهبردهای سازمان خود برای عبور جهان اسلام از شرایط بحرانی کنونی را یادآور شد.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد دکتر عبدالعزیز عثمان التویجری به مناسب سوم ماه مه، سالروز تشکیل سازمان آیسسکو در پیامی خواستار ترویج همبستگی اسلامی و تقویت اتحاد و همکری میان کشورهای عضو شد.

دبیرکل سازمان آیسسکو همچنین از کشورهای عضو خواست تا با توجه بیشتر به ظرفیت‌های خود به توسعه جوامع اسلامی در حوزه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی کمک کنند. نوسازی سیستم‌های آموزشی، به روز رسانی واحدها و محتواهای آموزشی از حیث نرم افزاری و سخت‌افزاری، حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها با هدف تضمین دسترسی به جامعه اطلاعاتی در دستور کار اعضا قرار گیرد.

وی در ادامه پیام خود بر اهمیت به کارگیری راهبردهای ارائه شده در اسناد آیسسکو در حوزه توسعه آموزش‌های همگانی و عالی در کشورهای اسلامی که به تایید سازمان کنفرانس اسلامی نیز رسیده‌اند، تاکید کرد. امری که می‌باید هم‌زمان با به کارگیری راهبردهای ارائه شده از سوی آیسسکو در قالب سند توسعه فرهنگی آیسسکو انجام شود چرا که مجموعه این اسناد، طیف عملیاتی گسترده‌ای را برای بهبود نقش فرهنگ در توسعه جامعه ارائه می‌دهند.

همچنین دکتری التویجری با اشاره به راهکارهای متعدد جهان اسلام برای رهایی از تنش‌های موجود، خواستار پایبندی اعضا به این اسناد شد که در راستای اهداف توسعه هزاره و تقویت توانمندی‌‌های کشورهای عضو در حوزه‌های آموزشی و علمی تنظیم شده‌اند.

دبیرکل سازمان آیسسکو در پیام خود به جهان اسلام غلبه بر توسعه نیافتگی را مستلزم مبارزه با فقر، بی‌سوادی، مشکلات اقتصاد، اجتماعی و رفع شکاف اطلاعاتی دانست که به دنبال آن مبارزه با افراطی‌گرایی و تروریسم نیز محقق خواهد شد. چنین دستاوردهایی تنها با دسترسی به تحصیلات عالیه برای توسعه تمدنی در تمامی حوزه‌های مورد اشاره امکان‌پذیر است که می‌تواند به امت اسلامی برای خروج از شرایط فعلی خود کمک کند.

دکتر التویجری در پایان پیام خود از اعضا خواست تا نسبت به تعهدات خود به سازمان پایبند باشند تا برنامه‌های اقدام مشترک بیشتری در راستای تقویت همبستگی و اتحاد امت اسلامی عملیاتی شوند. هدف نهایی این سازمان دستیابی مسلمانان به همبستگی و اتحادی شکست‌ناپذیر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن