اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

لزوم معرفی ظرفیت‌های شهر مشهد به جهان اسلام در سال ۲۰۱۷

کد خبر : 1604

رییس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور گفت: در سال ۲۰۱۷ که مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی است لذا باید ظرفیت‌های شهر مشهد را به جهان اسلام معرفی کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صبح مشهد به نقل از سایت شهرداری مشهد، غلام عباس ارباب خالص شب گذشته در نشست مشترک شهردار مشهد با دبیر کل سازمان دی ۸ که در مجتمع کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که بحث همکاری سازمان دی ۸ با مشهد مطرح شد استقبال خوبی از سوی دبیر کل این سازمان صورت گرفت که قطعاً این ارتباط سبب تعامل بیشتر شهر مشهد در حوزه‌های بین‌المللی می‌شود.
وی افزود: امروز ارتباط خوبی بین وزارت امور خارجه با حوزه بین‌الملل شهرداری مشهد برقرار شده و همچنین شهرداری مشهد در برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی در سال‌های اخیر تجربه‌های موفقی داشته است.
ارباب خالص بیان کرد: استان خراسان رضوی و شهر مشهد ظرفیت بالایی دارند که قطعا در سال ۲۰۱۷ با تعامل بیشتر با سازمان دی ۸ می‌توان طرح‌های خوبی برای گسترش روابط با شهرهای اسلامی ارائه کرد.
رییس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور گفت: در سال ۲۰۱۷ که مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی است باد ظرفیت‌های مشهد را به جهان اسلام معرفی کنیم و از طرفی نیز باید از تجربه دیگر سازمان‌ها برای توسعه بیشتر شهر مشهد استفاده لازم را ببریم.
اجلاس شهرداران کلان‌شهرهای عضو دی ۸ در مشهد برگزار شود
معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز در ادامه این نشست گفت: به جای برگزاری اجلاس شهرداران کلان‌شهرهای اسلامی اجلاس شهرداران کشورهای گروه دی ۸ در شهر مشهد برگزار شود.
محمد صادقی اظهار کرد: برگزاری اجلاس شهرداران کلان‌شهرهای اسلامی در ایران سبب جبهه‌بندی کشور عربستان خواهد شد.
وی افزود: به نظر من بهتر است اجلاس شهرداران کشورهای گروه دی ۸ در شهر مشهد برگزار شود تا به این ترتیب شاهد جبهه‌بندی عربستان سعودی علیه کشور نباشیم.
معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور بیان کرد: ما در این اجلاس از سایر کشورهای اسلامی دوست همانند سوریه، عراقی و لبنان نیز توانیم به عنوان میهمان ویژه دعوت به عمل آوریم تا این اجلاس با شکوه بیشتری برگزار شود.
صادقی در پایان گفت: امروز اعضای کشورهای عضو گروه دی ۸ بیش از یک میلیارد جمعیت دارند بر این اساس کلان‌شهرهای بزرگی نیز در این کشورها شکل گرفته که قطعاً در توسعه روابط با شهر مشهد نقش مهم و پر رنگی خواهند داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن