ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

شهر مشهد آماده برگزاری اجلاس‌های بزرگ بین‌المللی

کد خبر : 1638

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری اجلاس‌های بزرگ بین‌المللی در شهر مشهد فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد، مهدی رضوی‌کیا شب گذشته در نشست مشترک شهردار مشهد با دبیر کل سازمان دی ۸ که در مجتمع کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: مشهد در سال ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگ اسلامی است اما اجلاس وزرای فرهنگ جهان اسلام در شهر سنار سودان برگزار می‌شود، شهری که به هیچ وجه در حد و اندازه‌های کلانشهری همچون مشهد نیست.
وی افزود: اما شاید این اقدام عربستان سعودی فرصتی برای مدیران شهری به وجود آورد تا از راه‌هایی دیگر مشهد را به جهان اسلام آشنا کنند و در واقع هدف ما معرفی مشهد با تفکر رضوی به جهان اسلام است.
رضوی‌کیا بیان کرد: برای جایگزینی اجلاس وزرای فرهنگ جهان اسلام موارد مختلفی همچون برگزاری اجلاس شهرداران کلان‌شهرهای اسلامی و یا کشورهای عضو دی ۸ مطرح شده است.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد تصریح کرد: امروز ظرفیت شهر مشهد در حوزه بین‌الملل بیشتر از تهران است و ما امروز از نظر زیرساخت‌های لازم آمادگی برگزاری اجلاس‌های بزرگ بین‌المللی در شهر مشهد را دارا هستیم.
وی ادامه داد: برای نمونه ۹۰ دانشجو زبان‌های خارجی و گردشگری به صورت کامل برای اجلاس‌های بین‌المللی آموزش دیده‌اند و یا بیش از ۵۱ درصد هتل‌های کشور در مشهد قرار گرفته و البته اینها تنها بخشی از ظرفیت‌های شهر مشهد برای برگزاری اجلاس‌های بزرگ بین‌المللی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن