اسلاید شوستون اصلیورزشیپربازدیدترین ها

کشتی خراسان به جایگاه اصلی‌اش باز می‌گردد / راه اندازی “‌مدرسه کشتی” در مجموعه ورزشی تختی

کد خبر : 1488

رئیس هیئت کشتی و آلیش خراسان رضوی گفت : باید تلاش کنیم و به این نقطه برسیم که خراسان همانند گذشته به عنوان مهد کشتی کشور و جهان مطرح شود وقطعا به جایگاه اصلی خود باز می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد محمود یعقوبی اظهار کرد: در سال ۹۵ شعار پیشرفت کشتی خراسان را مطرح کرده ایم و امیدواریم با برنامه‌ریزی و سیاست‌هایی که در پیش گرفته‌ایم بتوانیم تغییر و تحولاتی در کشتی خراسان ایجاد کنیم.

وی افزود: به منظور استعدادیابی و آسیب شناسی کشتی خراسان گروه پژوهشی با حضور اساتید در حوزه آموزش، تغذیه و پزشکی تشکیل شده است ضمن اینکه مربیان و داوران باید خود را به روز کنند البته از پیشکسوتان برای پیشبرد اهداف کشتی خراسان بهره‌‌‌ مند خواهیم شد.

یعقوبی تصریح کرد: با همکاری تربیت بدنی و سازمان ورزش و جوانان مدرسه کشتی در مجموعه ورزشی تختی به زودی راه اندازی خواهد شد و استعداد یابی در حوزه نونهالان و نوجوانان را در این مدرسه شروع خواهیم کرد در حال حاضر سالن صحرایی در مرحله طراحی و آماده سازی است و امیدواریم در چند روز آینده راه اندازی مدرسه کشتی عملیاتی شود.

رئیس هیئت کشتی و آلیش خراسان رضوی عنوان کرد: انتظاری که مردم ایران از خراسان دارند را شاید از دیگر استان‌ها نداشته باشند چرا که مشهد زمانی خطه و مهد کشتی ایران بوده است و کشتی گیران بااخلاق و به نام جهان همه خراسانی بودند و امروز این انتظار منطقی است و باید این جایگاه را دوباره به دست آوریم.

وی گفت: کشتی خراسان مدتی است جایگاه خود را از دست داده و باید تمام تلاشمان را بکنیم تا با بروزرسانی آموزش‌ها به شرایط متعادل در این رشته برگردیم، در استان خراسان جوانان و نوجوانان بااستعداد زیادی داریم که جایگاه خوبی دارند و باید به آنها بها داده شود.

یعقوبی با بیان این مطلب که باید تلاش کنیم و به این نقطه برسیم که خراسان همانند گذشته به عنوان مهد کشتی کشور و جهان مطرح شود افزود: باید مسئولان و کشتی گیران استان همدل شوند و امیدواریم ملی پوشان آینده از خطه خراسان باشند.

رئیس هیئت کشتی و آلیش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر محمد حسین حسینی در رده جوانان در رشته فرنگی و امیر محمد یار محمدزهی و دادخواه در رده نوجوانان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و متقی نیا نیز کشتی گیر آزاد کار استان در رده بزرگسالان در اردوی تیم ملی است.

وی بیان کرد: مصطفی نجفی آزاد تنها کشتی گیر استان است که امسال به مسابقات آسیایی اعزام می‌شود. در رشته آلیش نیز بانوان بسیار فعال هستند به طوریکه عصمت قاسم آبادی، عزت قربانی، هما میرزاپور و دینا دهنوی در تمام اردوهای تیم ملی حضور دارند و بازیکنان ثابت هستند.

یعقوبی درباره برنامه‌های هیئت کشتی خراسان رضوی در سال جاری عنوان کرد: مسابقه قهرمانی استان ویژه خردسالان و نونهالان ۲۲الی ۲۴اردیبهشت ماه در فریمان برگزار می‌شود.، همچنین لیگ باشگاه‌های کشتی کشور از ۲۵تیرماه شروع به کار خواهد کرد و امیدواریم چند نماینده در لیگ داشته باشیم.

رئیس هیئت کشتی و آلیش خراسان رضوی گفت: مسابقات قهرمانی استان در رده جوانان رشته آزاد ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه و فرنگی ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه  و رده بزرگسالان ۲۴ شهریور ماه در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن