اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

برگزاری هفته های فرهنگی مشهد درسال ٢٠١٧

کد خبر : 1518

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور از برگزاری هفته های فرهنگی مشهد در سال ٢٠١٧ در مشهد خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد  ، دکتر سید محمد حسین هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور در جلسه هماهنگی اجرای هفته های فرهنگی با موضوع پایتخت فرهنگ اسلامی مشهد ٢٠١٧ ،که درسالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد : انتخاب مشهد، ازسوی آیسسکو انتخاب ویژه ای است چرا که این شهر از ابعاد مختلف فرهنگی در بین شهرهایی که تاکنون از سوی آیسسکو معرفی شده سرآمد است .

وی ادامه داد: وجود مضجع شریف حضرت رضا(ع) و نیز ظرفیت عظیم فرهنگی در این شهر انتظار مخاطب را بالا می برد لذا ضروری است با برنامه ریزی منسجم بتوانیم این قطعه بهشت را به جهان اسلام معرفی کنیم .

وی با تاکید برآنکه معرفی مشهد در بخش بین الملل بسیار حائز اهمیت است گفت : سازمان فرهنگ و ارتباطات با بکارگیری همه توان خود در معرفی پایتخت فرهنگ اسلامی تلاش می کند که مشهد همچون نگینی در میان کشور های جهان اسلام بدرخشد که این با همت دبیرخانه مشهد ٢٠١٧ ،آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد و دیگر اعضا ء محقق خواهد شد .

وی با اشاره به جلسات متعدد با مسئولین و سفرای مختلف گفت : برنامه هایی را در حوزه بین الملل قبل از سال ٢٠١٧ تعریف کرده ایم و تا دیماه سال ٩۵ آنها را اجرا خواهیم کرد .

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی در سال ٩۵ گفت: درکشورهای ترکیه ،آلبانی ،لبنان ،عراق ،پاکستان ،افغانستان و آذربایجان و تانزانیا هفته های فرهنگی را با محوریت فرهنگ رضوی برگزار می کنیم .

جانشین ریس ستاد ارتباطات بین المل مشهد ٢٠١٧ با اشاره به برگزاری جشنواره هنراسلامی سال ٩۶ در مشهد گفت : دراین جشنواره بالغ بر ١٠٠ استاد هنر اسلامی با دعوت آیسیکا به ایران خواهند آمد و به تبادل نظر می پردازند .

وی پیگیری و هماهنگی درخصوص حضور شخصیت های برجسته و تاثیرگذار در مراسم افتتاحیه و اختتامیه رویداد مهم مشهد ٢٠١٧،برگزاری همایش خادمان قرآن کریم در جهان اسلام ، برگزاری جشنواره گردشگری درسال ٢٠١٧ ،پیگیری برگزاری اجلاس رهبران ادیان جهان اسلام در مشهد و اکسپو بین المللی ازجمله برنامه های این ستاد دانست.

وی تصریح کرد: درسال جاری پذیرای ۶هفته فرهنگی در تهران هستیم که درصورت امکان یک هفته را در مشهد برگزار خوایم کرد که این مستلزم هماهنگی است.

دکترهاشمی با اشاره به اینکه هفته های فرهنگی با عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی نام گذاری خواهد شد گفت : با توجه به درخواست دبیرخانه مشهد ٢٠١٧ ،عناوین هفته های فرهنگی به نام ذکر شده انجام خواهد شد .

وی با اشاره کرد : با توجه به نقش پررنگ و مثمرثمر فعالیت های آستان قدس رضوی و شهرداری ضروری است در جلسه ای ویژه که درتهران تشکیل می شود این دو دستگاه به همراه دبیرخانه به کمک بخش بین المل مشهد ٢٠١٧ بیایند .

در ادامه این جلسه سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، ضمن ارائه گزارش از عملکرد کارگروه های رخداد بزرگ پایتخت فرهنگ اسلامی گفت: ستادهایی با عناوین عمرانی ،فرهنگی و هنری ،بین الملل ،شهرداری و … تشکیل شده است که با برنامه ریزی های منسجم فعالیت هایی را در سال ٢٠١٧ میزبان هستند .

وی در پایان تاکید کرد: براساس تقویم روز شماری که از سوی دبیرخانه شکل گرفته است برنامه های یاد شده درآن جای گرفته و از سوی ستادها  اجرا خواهد شد.

 

منبع:روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن