اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها در اجرای طرح زیارتی «از مبدا تا مبدا»

کد خبر : 1467

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای طرح «از مبدأ تا مبدأ»، مشارکت همه بخش‌ها در تسهیل امر زیارت را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد به نقل از فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد که ظهر امروز در آستانه روز شورا برگزار شد، شورا را پسندیده و دارای جایگاه در قرآن، قانون اساسی و قوانین موضوعه دانست و تأکید کرد: عضو شورا باید دغدغه حفظ و رعایت حقوق مردم و توسعه‌یافتگی داشته باشد، چرا که در اسناد بالادستی جایگاه محکمی برای شورا در نظر گرفته شده است.

وی منفعت‌طلبی شخصی و خانوادگی را از آفات همه مسئولیت‌ها به‌ویژه شورا برشمرد و تصریح کرد: از شورا انتظار می‌رود به دنبال ترجیح منافع عمومی باشد نه اینکه درگیر روابط فردی و منافع شخصی شود؛ چرا که منافع عمومی را به خطر می‌اندازد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه عملکرد شورا باید به نفع عوام باشد نه خواص، گفت: شورا با عملکرد خود جایگاهی میان مردم پیدا می‌کند بنابراین باید عملکردش کارشناسی شده‌تر و منضبط‌تر باشد تا کارآمدتر شود.

رئیسی سپس به تبیین شاخصه‌های شهر اسلامی پرداخت و گفت: شهر اسلامی باید در راستای رسیدن به اهداف معنوی، اخلاقی، عقلانی، عدالت اجتماعی و امنیت گام بردارد.

وی با بیان اینکه امت همیشه در حال پویایی است، افزود: واژه امت دارای سه مؤلفه هدف‌داری و مقصد، حرکت و پویایی و امام و مقتدا است و امام جایگاهی دارد که در آن از تمام نیروها برای رسیدن امت به نقطه عالی اهداف بهره می‌برد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه شورای شهر و روستا تفاوتی در حرکت در مسیر شاخصه‌ها ندارند، گفت: اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم باید متناسب با شاخصه‌های آن منطقه و نیازهای آن برنامه‌ریزی کنند و در راستای آن شاخصه‌ها گام بردارند.

رئیسی بر لزوم حرکت هماهنگ و همسوی همه افراد به سمت هدف تأکید کرد و افزود: آباد کردن سرزمین، تسهیل زندگی مردم، دسترسی عادلانه به امکانات و رعایت موازین اخلاقی هدف هماهنگی است که باید در مسیر آن حرکت کرد.

وی به تبیین نقش روستاها در اقتصاد پرداخت و گفت: برخی روستاها نقش مولد دارند و برخی صرفاً مصرف‌کننده هستند و دلالی می‌کنند؛ روستاهای مولد نقش قابل توجهی در اقتصاد مقاومتی دارند.

تولیت آستان قدس رضوی اقتصاد مبتنی بر دلالی و اقتصاد مبتنی بر تولید را بسیار متفاوت از یکدیگر برشمرد و افزود: شوراهای اسلامی کمک خوبی برای نمایندگان و مردم هستند و باید همزمان با رعایت شاخصه‌های قانونی و نظام به خواست مردم توجه کنند.

رئیسی همچنین به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: نظام ارتباطاتی موجود باید حفظ اما مدیریت شود و باید از این فضا برای تسهیل زندگی مردم بهره‌برداری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مأموریت‌های جدیدی که در آستان قدس تعریف شده اشاره کرد و مشارکت همه بخش‌ها در تسهیل امر زیارت را خواستار شد.

تولیت آستان قدس رضوی به تبیین طرح «از مبدأ تا مبدأ» در حوزه زیارت پرداخت و گفت: خدمت‌رسانی در این طرح به حرم مطهر منحصر نمی‌شود بلکه باید در همه اجزای سفر از جمله مسیر و طول سفر، محل اسکان و حتی محل آغاز سفر مورد توجه قرار بگیرد تا خاطره خوشی از سفر به مشهد مقدس برای افراد رقم بخورد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن