استانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

دبیر شورای عالی سیاست گذاری پایتخت فرهنگ اسلامی خبر داد: تعیین تکلیف پروژه‌های مشهد ۲۰۱۷ تا پایان اردیبهشت

کد خبر : 1433
دبیر شورای عالی سیاست گذاری پایتخت فرهنگ اسلامی، از جمع بندی و اولویت بندی پروژه های مربوط به رویداد بین المللی «مشهد۲۰۱۷» طی روزهای آینده خبر داد و گفت: ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده جلسات نهایی بررسی پروژه های پیشنهادی ستادهای مربوطه با حضور وزیر ارشاد برگزار و درباره اولویت بندی آن ها تصمیم گیری خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین «حسن امینیان» در حاشیه برگزاری جلسه ستادهای استانی «مشهد۲۰۱۷» گفت: خوشبختانه ستادهای بین الملل، عمرانی، فرهنگی و شهری «مشهد۲۰۱۷» برنامه های متعدد و متنوعی را برای میزبانی از این رویداد بین المللی پیش بینی کرده اند و در کنار آن آستان قدس رضوی نیز با اجرای برنامه هایی به هرچه با شکوه تر برگزار شدن این رویداد کمک خواهد کرد.
مشاور وزیر ارشاد درباره اعتبارات این برنامه ها و پروژه ها نیز گفت: ممکن است با توجه به شرایط موجود، میزان تخصیص اعتبارات، آن طور که در برنامه ها پیش بینی شده است نباشد اما تلاش می کنیم بر اساس اولویت بندی پروژه ها، اجرای آن ها را پیش ببریم.
ارجاع پیش نویس لایحه به کمیسیون فرهنگی دولت
امینیان همچنین درباره پیش نویس لایحه مشهد ۲۰۱۷ که با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان میراث فرهنگی به دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارائه شده است، گفت: این لایحه از سوی معاون اول رئیس جمهور به کمیسیون فرهنگی هیئت دولت ارجاع شده است تا پس از بررسی های نهایی و جمع بندی، برای تصویب در هیئت دولت مطرح شود.
سفر مدیر کل آیسسکو به ایران
دبیر شورای عالی سیاست گذاری پایتخت فرهنگ اسلامی همچنین از سفر مدیر کل آیسسکو (نهاد آموزشی، علمی و فرهنگی زیر مجموعه سازمان همکاری های اسلامی و نهاد مسئول انتخاب پایتخت های فرهنگ اسلامی) به ایران خبر داد و گفت: طبق برنامه اعلام شده، مدیر کل آیسسکو در تاریخ دوم ماه می (۱۳ اردیبهشت) سفری به ایران خواهد داشت که در این سفر با برگزاری جلسه ای مشترک، برنامه های پیش بینی شده برای «مشهد۲۰۱۷» به وی ارائه خواهد شد. امینیان به این نکته نیز اشاره کرد که تلاش خواهد شد با توجه به معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی درسال ۲۰۱۷، جلسه شورای عالی سیاست گذاری مشهد ۲۰۱۷ با حضور مدیر کل آیسسکو در مشهد برگزار شود. به گفته امینیان تعیین تاریخ روز افتتاحیه معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی یکی از مواردی است که در جلسه با مدیر کل آیسسکو بررسی خواهد شد تا بتوانیم افتتاحیه ای در خور شأن ایران اسلامی و مشهد مقدس برگزار کنیم.
ظرفیت های فرهنگی و تاریخی مشهد مقدس
 مشاور وزیر ارشاد، رویکرد اصلی برنامه های پیش بینی شده برای مشهد۲۰۱۷ را معرفی ظرفیت های بی نظیر فرهنگی و تاریخی مشهد مقدس عنوان و اظهار کرد: علاوه بر حرم مطهر امام رضا(ع) که مهم ترین شاخصه مشهد مقدس در جهان است، ظرفیت های فرهنگی و تاریخی متعدد دیگری نیز در این شهر وجود دارد که نه تنها جهانیان بلکه بسیاری از ایرانیان نیز با آن آشنایی ندارند و باید از فرصت یک ساله معرفی این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی، برای معرفی این ظرفیت ها استفاده کرد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن