اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

دستگیری۱۲۰۰ متخلف شکار و صید و کشف ۲۵۳ قبضه اسلحه شکاری در سال ۹۴

کد خبر : 1406

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری بیش از ۱۲۰۰ متخلف شکار و صید درسال گذشته خبرداد.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد ، حمید صالحی ادامه داد: سال گذشته به همت و تلاش شبانه روزی مأموران یگان حفاظت محیط زیست در مشهد وشهرستانهای استان ، هزار و ۲۲۰ متخلف شکار و صید به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی افزود :سال گذشته برخورد قانونی با هزار و ۱۹ مورد شکار غیر مجاز پرنده و ۱۶۶ مورد شکار غیر مجاز پستانداران و ۲۱ مورد صید غیر مجاز آبزیان راداشته ایم ودراین میان ۲۸ بهله پرنده ارزشمند شکاری همچون بالابان ،دلیجه ، عقاب، لیل و پیغو و ۱۰۴ رأس قوچ و میش و آهو نیز بواسطه شکار غیر مجاز از چرخه طبیعت استان حذف شده اند.

صالحی ادامه داد: علاوه بر آن یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به کشف ۱۲۲۰پرنده زنده از متخلفان شدند که دربین آنها ۱۲۰ بهله پرنده شکاری به چشم میخورداز دیگر سو ۲۸ رأس پستاندار وحشی نیز از متخلفان کشف و به آغوش طبیعت بازگشته اند .

وی ضمن اعلام ارزیابی مطلوب عملکرد های ضربتی مأموران یگان حفاظت درسال گذشته افزود: در ۱۵۱ مورد نیز اقدام به موقع یگان حفاظت موجب شده پیش از شروع به شکار متخلفان دستگیر و راهی قانون شوند.

وی ضمن اشاره به کشف ۲۵۳ قبضه اسلحه شکاری و قریب ۸۵ مورد ادوات شکار و صید درسال گذشته از متخلفان شکار و صید گفت: ۴۰ قبضه از اسلحه های مکشوفه فاقد مجوز قانونی و یک قبضه نیز اسلحه جنگی بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درادامه به موضوع مقابله با نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده از سوی یگان حفاظت اشاره کرد و گفت : با پلمب کارگاه های تاکسیدرمی غیر مجاز و خانگی،بیش از ۳ هزار عدد از انواع گونه های تاکسیدرمی حیات وحش بومی و غیر بومی از سطح شهر جمع آوری و متخلفان به قانون سپرده شده اند .

وی همچنین به مقابله با ۶۴۶ تخلف در موضوع آلودگی محیط زیست ،۶۶ مورد تخریب زیستگاه و ۹ مورد برخورد با زمین خواری اشاره کرد و گفت بیش از ۳هکتار رفع تصرف از اراضی پارک پردیس طرقبه شاندیز،۵ هکتار از حاشیه منطقه شکار ممنوع کلیلاق و صدها متر از مناطق آزاد طی طرح مقابله با زمین خواری در سال گذشته به انجام رسیده است.

صالحی در ادامه به مراکز فعال تیمار پرندگان اشاره کرد و گفت :طی سال گذشته،۱۸۰ پرنده شکاری از مراکز تیمار پرندگان در سراسر استان ،مداوا و به دامن طبیعت بازگشته اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی درخاتمه میزان ضرر و زیان وارده از سوی متخلفان زیست محیطی را حدود ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کردو گفت :هرچند آسیب های وارده به محیط زیست غیر قابل جبران است و لیکن حسب قانون ، متخلفان مکلف به پرداخت جرایم زیست محیطی به حساب خزانه هستند.

 

منبع: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن