اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

لقمه مهربانی در شهر بهشت

کد خبر : 1286

مشهد الرضا (ع) در شب میلاد با سعادت فخر کائنات مولی الموحدین، امیرالمومنین علی علیه السلام در گوشه ای از دل خود، شاهد برگزاری جشنی بزرگ و پرشور بود که در آن مردمانی نیک اندیش و سخاوتمند بر سفره ی جود و کرم امام علی بن موسی الرضا در موسسه خیریه پرتو مهر دور هم گرد آمدند تا با حضورشان نماد و تجلی انسانیت و نوع دوستی باشند و معرفت را به اوج کمال انسانیت برسانند.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد؛ این مراسم که در قالب جشنواره مهردوم و با شعار “یک لقمه مهربانی” در محل خانه نگهداری فرزندان تحت پوشش موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا(ع) طوس واقع در انتهای خیابان صیاد شیرازی ۲۸ شهر مشهد برگزار شد، با مشارکت جامعه خیرین و علاقه مندان توانست به بهانه فروش انواع غذاهای خانگی و نمایش هنرهای دستی کودکان بی سرپرست به نفع بچه ها، جمع زیادی از هموطنان عزیزمان را از اقصی نقاط کشور و شهرمان را به محفل صمیمی فرزندان موسسه بکشاند تا مردم با خرید غذا و تکمیل فرم مشارکت، اندکی از سهم خود را به فرزندان ایران زمین که بنا به دلایلی از حمایت خانواده محروم شدند، ایفا نمایند.

در ابتدای این جشنواره، مدیرعامل موسسه در سخنان کوتاه به تاثیر مطلوب حضور مردم و خیرین در مراسم اشاره کرد و افزود: در تمام این سالها با حمایت مردم و عشق خدمت به هم نوعان و بچه ها فعالیت داشتیم که در این جا لازم است از همه ایرانیان و همشهریان تشکر نمایم که با بذل حمایت های خود چراغ این موسسه و خانه فرزندان امام رضا (ع) را روشن نگه داشته اند.
تقدیر و تشکر از تلاش های یک دهه خیر نیک اندیش حاج حسن  شریفیان و فرزند برومندش میثم شریفیان، خانواده و ورثه مرحوم حاج اقای گلستان و بانوی خیر ایشان که واقف منزل بچه ها بودند و همچنین تقدیر از همسر حاج حسن آقای شریفیان از  برنامه های این مراسم شور انگیز و با نشاط بود.
اهدا لوح تقدیر و نشان سپاس از طرف فرزندان تحت پوشش مجموعه به حاج رضا سیدی مدیر عامل موسسه که همه او را آقا جان خطاب می نمایند و همسر بزرگوار ایشان از دیگر برنامه ها بود تا حدیث رضوی ” من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق” در این مراسم تجلی پیدا کند.
در ادامه خبرنگار ما به سراغ چند تن از خیرین رفت تا نظر آنها را در برگزاری چنین مراسمی و تاثیر آن در جذب حمایت حداکثری مردم و افزایش امید در جامعه ، جویا شود.

سرهنگ چالاکی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی که یکی از مهمانان ویژه این مراسم بود در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری صبح مشهد گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی که با حضور و با مشارکت مردم در جامعه برگزار می شود تاثیر بسزایی در ایجاد محبت و تشکیل زنجیره های عاطفی خواهد داشت که فرایند این حضور، ایجاد روحیه نشاط، امید و شادابی می باشد.
وی وجود موسسات خیریه به ویژه موسسه پرتو مهر امام رضا (ع) را فرصت شایسته ای دانست که با کمک به کاهش آسیب های اجتماعی و جذب حمایت و مشارکت مردم نقش بسزایی در کمک به دستگاه های مسئول هم چون نیروی انتظامی ایفا می نمایند.

سردار دکتر حاج عباس صالحی از یادگاران دوران دفاع مقدس و از پیشکسوتان انقلاب یکی دیگر از مهمانان ویژه جشنواره بود که در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص پیام های حضور پر شور مردم در این رویداد های عام المنفعه و خدا پسندانه گفت: از نظر فرهنگی برگزاری چنین جشنواره هایی که منجر به حضور مردم در کمک به هم نوعان می باشد بسیار ارزشمند تلقی می شود که جا دارد روی این مباحث بیشتر کار شود.
یادگار دفاع مقدس در ادامه به خطرات نفوذ دشمن جهت سست کردن ارزش های دینی و انسانی در جامعه اشاره و تاکید کرد: کارهای ارزشمند فرهنگی و حضور مردم در صحنه های مختلف اجتماعی می تواند دشمنان را ناامید و این مصداق شعار سال رهبر معظم انقلاب می باشد و تعبیر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یعنی همین حضور آگاهانه و پرنشاط مردم در رفع نیازهای جامعه و توانمند سازی مددجویان و فرزندان موسسه .
وی همچنین از حاج رضا سیدی، مربی ها و حامیان برگزاری این رویداد تشکر ویژه ای نمود و قول مساعد داد که از همه توان خود برای جذب حمایت مسئولین در جهت اهداف موسسه ، استفاده نماید.

*** حوادث زیادی را به برکت و دعای خیر بچه ها به سلامتی پشت سر گذاشته ام

ایجاد محیط آرام بخش می تواند بچه ها را امیدوار و از آسیب های اجتماعی مصون بدارد، این مطلب را حاج حسن شریفیان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد و افزود: تجربه یک دهه توفیق خدمت به فرزندان امام رضا (ع) در این موسسه و سایر مراکز خدمات عام المنفعه، تاثیر بسیار بزرگی را در زندگی شخصی من گذاشته است و حقیقتا اعتراف می کنم، حوادث زیادی را به برکت و دعای خیر بچه ها به سلامتی پشت سر گذاشته ام چرا که معتقدم شادی بچه ها، شادی خود ما بوده است و همین جا از همین رسانه می خواهم همه مردم با هر توانی که دارند چه مادی و غیر آن نظیر توانمندهای علمی یا ایجاد شغل برای بچه ها تلاش خود را انجام بدهند و مطمئن باشند تاثیر آن را در زندگی خود خواهند دید.
دو بانوی خیر بزرگوار که دعوت خبرنگار ما را برای مصاحبه پذیرفتند، شرط اخلاص و پذیرش دل برای حضور با معرفت در چنین مراسم و رویدادهایی را لازم و ضروری برشمردند.
خانم گلستان که به همراه خواهر مکرمه و خانواده خود در خانه فرزندان حضور یافته بود با اظهار گلایه از کوتاهی رسانه ها و برخی از مسئولین برای حضور در چنین مراسمی، خاطر نشان ساخت: جامعه ترکیبی از انسان های مختلف است که زنجیر وار به هم متصل هستند و همه باید برای کمک به یکدیگر به ویژه اقشار آسیب پذیر تلاش کنیم؛ باید برای اشتغال و مسکن و دیگر نیاز های بچه های تحت پوشش برنامه ریزی و تلاش کرد.
هر جا مردم به صحنه آمدند، موفقیت های زیادی داشتیم، این سخنان را سرهنگ قربان زاده دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی و از خیرین نیکوکار در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد و افزود: حضور دل موفقیت های بیشتری را در همه مسائل جامعه بویژه این اقدامات خداپسندانه در پی خواهد داشت و هم افزایی، به مراتب در رفع مشکلات جامعه و این موسسه تاثیر بسزایی دارد.
وی تاکید کرد: این جشنواره ها و حضور آگاهانه و انسان دوستانه مردم، از آسیب های اجتماعی پیشگیری خواهد کرد و انشالله روز به روز شاهد کاهش مشکلات و نهادینه شدن امید در جامعه باشیم.
و در پایان به سراغ حاج سید رضا سیدی،مدیر عامل موسسه یا همان “آقا جان”می رویم .
آقا جان مشارکت وحضورپرشور مردم در این جشنواره و سایر برنامه های موسسه را دارای ظرفیت و انرژی زیادی می داند که اولین اثر حضور را، برکت ورحمتی می داند که خدای متعال به مجموعه عنایت داشته است که به اعتراف وی اثرات دراز مدت و کوتاه مدت بسیاری دارد.

*** سرمایه گذاری و کارآفرینی اهداف راهبردی موسسه خیریه پرتوی مهر
مدیر عامل موسسه خیریه پرتو امام رضا (ع) در ادامه ضمن تشکر از عنایات ویژه دولت تدبیر و امید به موسسه و فرزندان تحت پوشش، خواستار تداوم حمایت مسئولین و همراهی آنان برای رفع مشکلات از جمله اشتغال و ساخت مسکن شد و تاکید کرد: سرمایه گذاری و کارآفرینی یکی از اهداف راهبردی ما می باشد که امید دارم با فضل الهی و ذیل عنایت حکومت اسلامی بتوانیم جهت توانمند سازی بچه های موسسه گام های موثری برداریم.
وی همراهی مسئولین و مردم را دو بال برای حرکت سریع و رو به جلو اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد: روزی بتوانیم در سایه توانمندی ایجاد شده به مجموعه های دیگر حمایتی نیز کمک داشته باشیم.
حاج سید رضا سیدی از دردست اقدام بودن تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن جهت ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای بخشی از قشرهای آسیب پذیر و تحت پوشش این موسسه خبر داد.
آخرین گفتگوی ما با پروفسور اسدی، مورخ تاریخ اسلام و نویسنده بیش از یکصد جلد کتاب انجام شد.
وی که از حضور در جمع بچه ها بسیار خرسند بود، گفت: من در بیش از ۳۸ کشور دنیا زندگی کرده ام، به جرات اعتراف می کنم هیچ جا چنین شور و حضور و حس مشارکت مردمی برای رفع مشکلات هم نوع ندیده ام. ایرانیان مردمانی مهربان هستند و باید مسئولین ما قدر چنین انسان هایی را بدانند.
پروفسور اسدی از حمایت مدیر موسسه و آقای باروح، مدیریت روابط عمومی تشکر ویژه ای نمود و افزود: شایسته است حاج رضا سیدی را با ابوذر غفاری مقایسه کرد زیرا هر دو با اخلاص و روحیه اسلامی برای خدمت به محرومین و مستضعفین تلاش های بسیار و اثر گذاری نمودند.
گفتنی است؛ موسسه خیریه پرتو مهر امام رضا (ع) طوس با بیش از یک دهه سابقه خدمت، نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و همچنین ترخیص بهزیستی را پذیرفته است و تاکنون خدمات بسیار زیادی را انجام داده است به نحوی که برنامه ماه عسل شبکه ۳ سیما سال گذشته یکی از قسمت های خود را به این موسسه اختصاص و هم اکنون دکتر فریدون برادر رئیس جمهور محترم و آقای دکتر آخوندی وزیر راه و شهر سازی از حامیان معنوی این موسسه و فرزندان می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن