اقتصادیستون اصلی

راه اندازی توقفگاه وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در میدان نمایشگاه

کد خبر : 1183

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از احداث توقفگاه وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در میدان نمایشگاه خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد  حسین مختاری ضمن اعلام این خبر افزود: ترافیک سنگین و کاهش ظرفیت معابر، کاهش ایمنی و بروز تصادفات و آلودگی صوتی و هوا، برخی از مشکلات ناشی از ورود وسایل نقلیه سنگین به داخل شهر است که علاوه بر این تردد خودروهای سنگین در شهر نیز آسیب های جدی به ابنیه و مبلمان شهری وارد می کند.

وی با تاکید بر تلاش سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد بر مدیریت تردد و توقف وسایل نقلیه باری در سطح شهر مشهد گفت: توقفگاه نمایشگاه با مساحت ۲٫۳۳ هکتار در میدان نمایشگاه واقع در منطقه ۱۲ با هدف افزایش ایمنی، کاهش آلودگی هوا، صدا و ارتعاشات لرزشی ناشی از توقف و تردد وسایل نقلیه سنگین در مناطق مسکونی در کنار ارائه خدمات رفاهی به رانندگان وسایل نقلیه برای جذابیت بیشتر استفاده از توقفگاه وسایل نقلیه سنگین راه اندازی می شود.

مختاری تصریح کرد: این توقفگاه در دو پارکینگ مجزا با ظرفیت ۲۵۰ دستگاه احداث می شود که پارکینگ شماره یک آن ظرفیت ۱۰۰ دستگاه نقلیه سنگین و نیمه سنگین و پارکینگ شماره ۲ نیز با گنجایش ۱۵۰ دستگاه می باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری در پایان خاطرنشان کرد: توقفگاه میدان نمایشگاه در گذشته در اختیار بخش خصوصی بوده که برای بهبود وضعیت آن از ابتدای سال جاری در اختیار این سازمان قرار گرفته است و در این راستا یکسری تسهیلات ویژه همچون امکاناتی از قبیل محل انتظار رانندگان، فضای پارک وسایل نقلیه شخصی و… جهت رفاه رانندگان ناوگان حمل و نقل بار در زمان استفاده از این توقفگاه توسط سازمان در نظر گرفته شده است.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن